34مین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران, اخبار

کارخانه‌های تعطیل‌شده تولید کاغذ بازگشایی می‌شوند

معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم بیان کرد: در دو سال گذشته با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع تامین کاغذ، ساماندهی شده است که از‌جمله آن می‌توان به بازگشایی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در این حوزه اشاره کرد.

محمد مخبر؛ معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم در جمع خبرنگاران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دو رویداد بزرگ نمایشگاه قرآن و سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قدردانی کرد و گفت: ایرانی‌ها اساسا ملت فرهنگ‌دوستی هستند و این دوره از نمایشگاه از نظر حضور کتاب‌دوستان، تنوع و محتوای عمیق کتاب‌ها درخور توجه است؛ روحیه فرهنگ‌دوستی مردم ایران در مسیر بالندگی قرار گرفته است.

او به توجه دولت نسبت به مسئله کاغذ اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، مسئله کاغذ به‌عنوان یک دغدغه و بحث جدی ناشران مطرح بود؛ بنابراین در دو سال گذشته با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع تامین کاغذ، ساماندهی شده است که از‌جمله آن می‌توان به بازگشایی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در این حوزه اشاره کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره تاسیس کارخانه‌های جدید تولید کاغذ بیان کرد: با توجه به برنامه‌های دولت برای احداث کارخانه‌های جدید، امید‌واریم چند سال آینده از نظر تولید کاغذ به خودکفائی برسیم. ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های با توان تولید ۲۵۰ هزار تُن فعال شده‌‌ است. دولت درباره مسائل فرهنگی بسیار حساس است و باید در حوزه فرهنگ، یارانه پرداخت کند.

محمد مخبر در پایان گفت: امید‌واریم سال به سال، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رونق و کیفیت و کمّیت بیشتری برگزار شود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *