اخبار, نشر هاجر

اهتمام نشر «هاجر» بر نشر موضوعات زن و خانواده

مدیرعامل مرکز نشر هاجر با بیان اینکه آثار متعددی در فرایند چاپ و نشر قرار دارند، گفت: کتب نشر هاجر با محوریت موضوعات زن و خانواده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر، احمد شایانفر در گفت‌وگویی اظهار کرد: بنابر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: تعلیم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در شمار اصلی ترین کارها بایستی انجام گیرد، همایشی با عنوان همسران همساز جهت گرامیداشت مقام شامخ زن و خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و همزمان با ۲۰ سالگی تاسیس مرکز نشر هاجر برگزار شد.

وی افزود: نشر هاجر یک مرکز فرهنگی، علمی، انتشاراتی و وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است که در جهت تحقق سیاست‌ها و اهداف کلان حوزه خواهران یعنی تبیین و ترویج دین و اندیشه‌های اسلامی در عرصه زن و خانواده و نقش آفرینی در اعتلای نظام اسلامی با هدف مرجع و منبع شدن در بازار نشر تخصصی زن و خانواده فعالیت می‌کند.

استقبال از کتاب همسران همساز

شایان‌فر با اشاره به رونمایی از کتاب همسران همساز گفت: در زندگی همۀ ما، مسائل و مشکلات به ظاهر ساده‌ای سایه انداخته‌اند که ریشه‌ها و عوامل آن، گاه بنیادین و اساسی‌اند و گاه پیش پا افتاده و سطحی؛. اگر این عوامل را به موقع شناسایی و مدیریت نکنیم، کم‌کم کارمان به جاهای باریک می‌کشد.

وی ادامه داد: سوال اساسی این است چه عواملی سبب می‌گردد که گاهی کوچک‌ترین اختلاف در زندگی، منجر به زلزلۀ چند ریشتری می‌شود. مولفین همسران همساز در پی حل اختلافات و تعارضات زناشویی و دستیابی به سطح مطلوبی از سازگاری و صمیمیت در این کتاب هستند.

این ناشر برگزیده گفت: کتب نشر هاجر با محوریت موضوعات زن و خانواده است و امسال نیز آثاری هم چون قصه مهتاب، نقاشی زنان از ولایت، محبوبه محجوبه، خودنمایی و خودآرایی، ازدواج تحمیلی، کودک باحیایِ من، باورهای روشن، منتشر شده است.

وی ادامه داد: این انتشارات از آثار ارزشمند در موضوعات دیگر هم استقبال می‌نماید؛ کتاب‌های پولِ خاکستری، حکمت متشابهات، چشم بند، فطرت و مهدویت، قدم‌های نامتناهی، جانشین خدا، واکاوی هیپنوتیزم و داداش اسماعیل از دیگر آثار جدید نشر هاجر است.

انتشار یک کتاب در حوزه جنگ شناختی

شایان‌فر گفت: آثار متعددی در فرایند چاپ و نشر قرار دارند که کتاب طعم تلخ مداد، یکی از این آثار است که در بردارنده مجموعه داستان‌های کوتاه و جذاب می‌باشد؛ همچنین چند کتاب با موضوعات علمی کودک و یک کتاب نیز در حوزه جنگ شناختی در حال آماده‌سازی هستند که در ماه‌های آتی تقدیم مخاطبین می‌گردد.

این نویسنده فرهنگی افزود: کتاب همسران همساز  نوشته عبدالله رحیمی و مسعود نورعلیزاده میانجی که  در اردیبهشت ماه ١۴٠٢ به چاپ رسید، در کمتر از ٨ ماه در آستانه چاپ چهارم قرار گرفت. این کتاب به آموزش نکات موردنیاز در زندگی زوجین و سبک زندگی صحیح می‌پردازد و زمینه آموزش زوجین و راه‌کارهای صحیح زندگی مشترک را به آنان آموزش می‌دهد و هم جنبه‌های علمی و روانشناسی و هم جنبه‌های دینی و اسلامی را دارد و به‌صورت مختصر و مفید و زبانی ساده اطلاعات کاربردی که زوجین به آن نیاز دارند را به آنان آموزش می دهد.

وی در ادامه گفت: کتاب قصه مهتاب نوشته سیدولی هاشمی در آذر ماه ١۴٠٢ به چاپ رسید و به جهت استقبال از آن در آستانه چاپ سوم قرار گرفت. کتاب قصه مهتاب روایت مبارزات یکی از بانوان مسلمان در دوران پیش از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی می‌باشد؛ این بانوی مسلمان با حضورش در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ و دادن یک فرزند به عنوان شهید و دو فرزند دیگر به عنوان جانباز و فروش خانه و تقدیم پولش به جبهه دین خود را به امام و انقلاب ادا کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *