اخبار, زن و خانواده, نشر هاجر

محبوبه محجوبه، پاسخی مستدل به شبهات زن و خانواده

نویسنده کتاب «محبوبه محجوبه» گفت: لازم است متصدیان حوزه‌های علمیه، بُعد نویسندگی را با شیوه‌های مختلف و مطابق فناوری روز، در بین طلاب جوان تقویت نمایند.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر، ثریا شاعیدی نویسنده کتاب “محبوبه محجوبه” در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: در خصوص زن و خانواده، منابع و تعالیم اسلامیِ برجسته و متغنی وجود دارد که باید پس از تئوریزه شدن، به صورت نظریه‌های قابل استفاده، در اختیار دیگران قرار گیرد و از این جهت در من انگیزه ایجاد نمود که با تالیف کتاب در مسئله زن، حتی به اندازه جزئی قدم بردارم.

وی موضوع این کتاب را از آن جهت حائز اهمیت برشمرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله زن و خانواده که از مسائل درجه یک کشور است، تاکید دارند و گفت: این کتاب در حقیقت، پاسخی قاطع و مستدل به شبهاتی است که کرامت زن و خانواده را زیر سوال برده است.

شاعیدی به موثرترین روش‌های ارتباط‌گیری یک مبلغ اشاره کرد و گفت: تبلیغ عمومی، تبلیغ چهره به چهره، تبلیغ در فضای کلاس و مدرسه و نیز گفتگو با مردم، در صورتی که توأم با کسب معارف اسلامی و توسّل به ائمه معصومین علیهم‌السلام باشد، کارسازترین روش جذب حداکثری در فعالیت‌های تبلیغی می‌باشد.

وی به چگونگی ورود خود به دنیای نویسندگی اشاره کرد و افزود: در دوران تحصیل، مطالعه کتاب‌های غیر درسی و نوشتن مقاله‌های متعدد، انگیزه مرا در نوشتن تقویت کرد و سبب ورود من به این عرصه‌ی جذاب و اثرگذار گردید.

این نویسنده حوزوی، کتاب خود را که با عنوان “محبوبه محجوبه” به زیور طبع آراسته گردیده را یکی از کتب تاثیرگذار در کرامت بخشی به جایگاه زن و خانواده ارزیابی کرد و یادآور شد: بنده نوشته‌های دیگری در موضوعات مختلف مانند: سه مقاله پیرامون زندگی حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام، آثار بانو امین اصفهانی و … دارم؛ اما موضوع کتاب “محبوبه محجوبه” جدید و تازه می‌باشد.

نویسنده کتاب “محبوبه محجوبه”، توصیه‌ای هم به متصدیان حوزه‌های علمیه کرد و افزود: لازم است بُعد نویسندگی را با شیوه‌های مختلف و مطابق فناوری روز، در بین طلاب جوان تقویت نمود و از این رهگذر، طلاب عزیز را با چالش‌ها، نقاط ضعف و کمبودهای جامعه اسلامی در عرصه نوشتن و پژوهش، آشنا نمود تا با توکّل و استعانت از خداوند، ورود موثّری را عرصه نویسندگی تجربه کنند.

شایان ذکر ست کتاب “محبوبه محجوبه” همزمان با شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط نشر هاجر منتشر شد و علاوه بر آنکه تا کنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته، نقدی نیز بر این کتاب بیان نشده و حتی طلاب و کارگردان‌های عرصه سینما برای شکل‌گیری محتوای دینی در کار، از این کتاب استفاده نموده‌اند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *