اخبار, نشر هاجر

نگاهی به پر فروش‌ترین کتاب‌های مرکز نشر هاجر

کتاب‌های “دُرّ نهان”، “حقیقت آرامش”، “قصه مهتاب”، “زن در قرآن”، “همسران همساز” ، “محبوبه محجوبه” پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر هاجر در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر ، کتاب‌ها دریچه‌ای به سوی دنیایی از علم، تخیّل، فرهنگ و تجربه‌های بشری هستند. از دیرباز، انسان‌ها برای سرگرمی، آموزش و الهام‌بخشی به کتاب‌ها پناه برده‌اند. در میان انبوه کتاب‌های منتشرشده در حوزه زن و خانواده، برخی به دلیل جذّابیت، محتوا یا دلایل دیگر، به پرفروش‌ترین‌ها تبدیل می‌شوند.
مرکز نشر هاجر یک مرکز فرهنگی، علمی، انتشاراتی و وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است که در جهت تحقق سیاست‌ها و اهداف کلان حوزه خواهران، یعنی: تبیین و ترویج دین و اندیشه‌های اسلامی در عرصه زن و خانواده و نقش آفرینی در اعتلای نظام اسلامی، با هدف مرجع و منبع شدن در بازار نشر تخصصی زن و خانواده، فعالیت می‌کند.
در سال ۱۴۰۲ برخی از کتاب‌های زن و خانواده بیش از هر کتاب دیگری خوانده یا شنیده شده‌اند. این کتاب‌ها برای کتاب‌خوان‌های مختلف با سلایق متفاوت جذّاب بوده و خوانندگان‌شان پس از مطالعه آن‌ها، دوستان‌شان را هم به خواندن‌شان ترغیب کرده‌اند. در ادامه برخی از این کتاب‌های پرفروش و پرطرفدار مرکز نشر هاجر را معرفی می‌کنیم.
احتمالاً خواندن بسیاری از آن‌ها برای شما هم، تجربه جذّابی باشد. علاوه‌ بر این، اگر دوست دارید به دوستان‌تان کتابی هدیه دهید، انتخاب از میان پرفروش‌ترین کتاب‌های ۱۴۰۲ می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.
در جمع‌آوری داده‌های این گزارش سعی شده است جامعه آماری متنوعی از سلایق فکری و منطقه جغرافیایی در نظر گرفته شود؛ زیرا هم نگاه فراپایتختی به بازار کتاب مهم است و هم توجه به انتخاب مطالعه مردم در سراسر کشور. بر اساس این دغدغه، در زیر معرفی پرفروش‌های کتاب ناشر تخصصی زن و خانواده نظیر کتاب “درّ نهان”، “حقیقت آرامش”، “قصه مهتاب”، “زن در قرآن”، “همسران همساز” ، “محبوبه محجوبه” بیان می‌گردد.
کتاب “درّ نهان” _فرهنگ سازی عفاف از نگاه قرآن و روایات، اثر زهرا درویش و طاهره سادات طباطبایی
امین خداوند متعال، عفاف را به عنوان دُرّی نهان در وجود آدمی به ودیعه نهاد تا بشریت از این رهیافت، در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد. فرهنگ‌سازیِ عفاف، از جمله مهم‌ترین مسائل امروز جامعه است. این کتاب، با استفاده از آیات قرآن و روایات معصومان علیهم‌السلام و سیره هنرمندان برجسته، به دنبال راه کارهایی جهت نهادینه کردن ارزش عفاف در میان زنان و مردان جامعه است، از این رو علاوه بر ذکر مصادیق رفتاری و بیان راه‌کارهای فرهنگ‌سازی عفاف، سعی بر ارائه اثری جامع و نوین در این حوزه دارد.
کتاب “حقیقت آرامش” اثر زهرا شرف الدین
کتاب حقیقت آرامش، با نگرشی تحلیلی روان شناختی، رویکرد مثبت و متعالی اسلام در ابعاد گوناگون و با نگاهی نو به آموزه های اسلامی و دینی از منظر مثبت اندیشی، به بررسی و تجزیه و تحلیل متون اسلامی پرداخته و با رویکرد مثبت اندیشی و مؤلفه‌های آن در روان‌شناسی مثبت گرا مقایسه می کند.
این اثر در ۳ بخش و ۲۲ فصل، فرایند و مؤلفه‌های مثبت‌اندیشی در روانشناسی مثبت گرا، ابعاد مثبت‌اندیشی در متون اسلامی، ابعاد و مؤلفه‌های مثبت‌اندیشی در دو دیدگاه تنظیم شده است.
در دیدگاه اسلامی، اندیشه مثبت نه تنها یک نوع تفکر خاص و جزیی از زندگی نیست، بلکه نوعی رویکرد و جهت گیری کلی در همه ابعاد وجودی و آغاز و منشأ اتصال به صراط مستقیم و پایه و اساس عقل عملی « ما عُبِدَ بِهِ الرَحمن و …» است و همین اندیشه‌ی مثبت، موجب گام برداشتن در مسیر حق و عامل جذب امدادهای غیبی الهی می گردد.
اندیشه منفی، سرآغازِ انحراف انسانیت و محرک عقلی شیطانی و سقوط در وادی تباهی، پوچی و نیز خسران ابدی است.
علیرغم ناتوانی روش‌شناسی پوزیتیویستی در ارائه نتایج متافیزیکی، باید اذعان کرد که با استفاده از شواهد تجربی می توان گزاره های کیفی را به گزاره‌های کمی تبدیل کرد.
به همین شیوه‌ها و راهکارهای مثبت اندیشی بر روانشناسی مثبت گرا، اولاً از تنوّع، جذّابیت و فراوانی برخوردار بوده؛ ثانیا جزئی، ملموس و عملیاتی است، ثالثاً نتایج، قابل اندازه‌گیری است که بر همین اساس، با استفاده از ظرفیت‌های بسیارخوب، تبیین روانشناسی مثبت گرا، می توان به عینی سازی شیوه‌های مثبت اندیشی در متون دینی پرداخت.
کتاب قصّه مهتاب (خاطرات بانوی مسلمان مبارز، سیده خدیجه مستعدی) اثر سید ولی هاشمی
کتاب “قصه مهتاب”، یک کتاب جدید در حوزه ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و موضوع آن، تاریخ شفاهی یا خاطرات یک بانوی مبارز مسلمان است؛ قید مبارز مسلمان از آن جهت است که یک عدّه در دوران طاغوت، علیه حکومت شاه مبارزه کردند؛ اما تفکرات مارکسیستی یا کمونیستی داشتند.
سیده خدیجه مستعدی، بانوی مبارز و مسلمانی است که هم در دوران دفاع مقدس و هم در دوران قبل از انقلاب، فداکاری‌های بسیار کرده است.
نویسنده، کتاب را به‌ سبک خاطره داستان نوشته است، چون قصدش این بود که خواننده علاوه بر پی‌بردن به قضایای تاریخی مبارزات یک زن مسلمان ایرانی، کمی هم فضا با تمِ داستانی برایش جذّاب باشد و همراه با دنبال کردن داستان زندگی این بانو، از تاریخ کشورش هم بداند.این کتاب، مُعرّف مقاومت و سرسختی یک بانوی ایرانی است که چگونه توانست در کوران سختی‌های زندگی، هم به مبارزات سیاسی‌اش بپردازد و هم فرزندانی را تربیت کند که بعدها انسان‌های مؤثری در جامعه شوند.
کتاب “زن در قرآن” (تک جلدی) اثر علامه سید محمدحسین طباطبائی
این کتاب، دربردارنده نظرات ارزشمند علامه فقید، سید محمدحسین طباطبایی در تفسیر شریف المیزان است که با نگاهی نو در حوزه زنان و خانواده، به جامعه فرهیختگان، پژوهشگران و مبلغان ارجمند تقدیم شده است.
نوآوری ایشان در مباحث قرآنی و کوشش در تفهیم مسائل با پرورش و پردازشِ حداکثری، وجه تمایز آثار ایشان با دیگران است که در کتاب زن در قرآن نیز به خوبی نمایان است.
محتوای اصلی این کتاب بر اساس ترجمه تفسیر المیزان به قلم مرحوم آیت الله سید محمد باقر موسوی همدانی آماده گردیده و برای تالیف و تدوین آن و نیز حصول اطمینان از اسناد مطالب مؤلف المیزان، کلیه آیات مربوط به زنان و تحلیل‌های ایشان، گردآوری و مقابله گردید ونشر هاجر پس از أخذ مجوّز از دفتر تنظیم و نشر آثار علامه و تصحیح متن آن، کتاب ارزشمند زن در قرآن را در قالبی زیبا و چشم‌نواز، تنظیم و تقدیم علاقه‌مندان به آثار این مفسّر بزرگ قرآن و سایر رهپویان معارف الهی نمود.
مطالب این کتاب، در هفت فصل شامل: زن، ازدواج، همسر، احکام زنان، فرزندان، طلاق و ارث، جهت بهره‌بندی مبلغین در ماه مبارک رمضان و سایر پژوهشگران، به رشته تحریر درآمد و نخستین بار در زمستان ۱۴۰۲ توسط مرکز نشر هاجر چاپ و به جامعه مخاطب خود، تقدیم گردید.
کتاب “همسران همساز”پیشگیری و مقابله با عوامل تعرضات زناشویی اثر عبدالله رحیمی، نورعلیزاده میانجی
کتاب همسران همساز به آموزش نکات موردنیاز در زندگی زوجین و سبک زندگی صحیح می‌پردازد و زمینه آموزش زوجین و راه‌کارهای صحیح زندگی مشترک را آموزش می‌دهد.
در کتاب همسران همساز هم جنبه‌های علمی و روانشناسی رعایت شده و هم به جنبه‌های دینی و اسلامی پرداخته شده است.
در این کتاب سعی شده به‌ صورت مختصر و مفید و نیز با زبانی ساده، اطلاعات کاربردی که زوجین به آن نیاز دارند را به آنان آموزش دهد.
در این کتاب فعالیت‌های کاربردی، پیشگیری، راهبردی کلی درمانی و بحث‌های ویژه برای زوجین بیان شده و سعی شده است که همه ایده‌آل‌های آموزشی در کتاب گنجانده شود.
کتاب “محبوبه محجوبه” اثر ثریا شاعیدی
در خصوص زن و خانواده، منابع و تعالیم اسلامیِ برجسته و متغنی وجود دارد که باید پس از تئوریزه شدن، به صورت نظریه‌های قابل استفاده، در اختیار دیگران قرار گیرد.
موضوع این کتاب از آن جهت حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله زن و خانواده که از مسائل درجه یک کشور است تأکید دارند. این کتاب که یکی از کتب تاثیرگذار در کرامت بخشی به جایگاه زن و خانواده می باشد، در حقیقت، پاسخی قاطع و مستدل به شبهاتی است که کرامت زن و خانواده را زیر سوال برده است.
کتاب “محبوبه محجوبه” همزمان با شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط نشر هاجر منتشر شد و تاکنون طلاب و کارگردان‌های عرصه سینما برای شکل‌گیری محتوای دینی در کار، از این کتاب استفاده نموده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *