اخبار, زن و خانواده

هم‌اندیشی مجازی با فعالین صادرات و واردات جهت رفع مشکلات زنان تولید کننده

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر انسیه خزعلی در کنار پیگیری رفع مشکلات زنان تولید کننده در یک هم‌اندیشی مجازی پای درد و دل با تجار، صادر کنندگان و واردکنندگان نشست.

در این جلسه برخی از تجار، صادر کنندگان و وارد کنندگان در خصوص سیاست‌های دولت در سال جدید از جمله نحوه دریافت تسهیلات ارزی بابت ورود مواد اولیه و ثبت سفارشات و دریافت رفع تعهدات ارزی از دیگر کشورها، شناور کردن نرخ ارز که باعث افزایش سوداگری به کام فروشندگان بزرگ شده و تولیدکنندگان خود را با ضرر مواجه نموده است، همچنین عدم تخصیص ارز مورد نیاز جهت واردات مواد اولیه سوالاتی را مطرح نمودند.

دکتر خزعلی در پاسخ به سوالات بیان داشتند: با توجه به نوع مسئولیت، اینجانب به صورت مستقیم در مسائل اقتصادی وارد نمی‌شوم و ما سعی کرده‌ایم در حوزه مسئولیت خودمان پشتیبانی‌هایی را از خانم‌های سرپرست خانوار به صورت ارائه تسهیلات، صندوق ضمانت و فراهم کردن شرایط کاری جهت تسهیل مشکلاتشان از طریق دست‌اندرکاران داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: انتقال مسائل و مشکلات مطرح شده به مسئولین ذی‌ربط انجام خواهد گرفت و در ادامه در خصوص سیاست‌های دولت بیان کرد که همانند قبل در خصوص صادرات تشویق و تسهیل انجام خواهد گرفت و در بحث واردات تاکید بر این است که به تولید داخل صدمه وارد نشود.

در ادامه این هم اندیشی تعدادی از فعالین حوزه صادرات پیشنهاداتی در خصوص ایجاد ارتباط با خانم‌های تولید کننده محصولات از طریق معاونت زنان را داشتند، تا از این طریق بتوان به فروش محصولات این زنان در کشورهای دیگر کمک نمود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *