تازه های نشر زن و خانواده

آن سوی دیوار مدرسه

کتاب آن سوی دیوار مدرسه توسط الهام یوسفی نگارش یافته است.

هنگامی که معلم یک مدرسه دولتی بودم، از یادگیری و آنچه که می توانیم از آن بیاموزیم، فهم بسیار محدودی داشتم. من باید نود درصد آنچه را به عنوان معلم انجام می دادم، دور می انداختم! … آموزش در خانه چشمان مرا به یک دنیای بزرگتر و شگفت انگیزتر نسبت به آنچه که می شناختم، باز کرد. یا با توسعه فناوری و افزایش دسترسی به منابع یادگیری در عصر اطلاعات، آموزش در خانه یکی از گزینه های محتمل در آموزش و پرورش آینده تلقی می شود.

کتاب آن سوی دیوار مدرسه توسط انتشارات مهرستان به چاپ رسیده است.

این کتاب در پی پذیرش بی قید و شرط آموزش در خانه و ترویج این رویکرد نیست؛ بلکه درصدد معرفی خاستگاه، ویژگی‌ ها و ابعاد مختلف آن به عنوان پدیده ای نوین و رو به رشد در دنیای معاصر است. یا هرچند در نگاه اول به نظر میرسد آموزش در خانه به عنوان پدیده ای نوظهور در کشورهای غربی بیشتر متداول است و در کشور ما رواج چندانی ندارد، با این حال، شواهد نشان می دهند که در سال‌ های اخیر مورد اقبال بسیاری از خانواده ها قرار گرفته و رشد قابل توجهی در کشور داشته است.
این کتاب در پی پذیرش بی قید و شرط آموزش در خانه و ترویج آن نیست؛ بلکه تلاش نموده با اتخاذ رویکردی بی‌ طرفانه، گامی موثر در راستای معرفی ابعاد مختلف آن به جامعه آموزش و پرورش، پژوهشگران و خانواده ها بردارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *