اخبار

مصاحبه با نویسنده کتاب حقیقت آرامش

نویسنده کتاب حقیقت آرامش:
زنان و مادران به عنوان محور فرهنگی سازی در خانواده و جامعه باید آموزش ببینند/عزم و اراده قوی از طرف مسئولان در کتابخوانی و رفع مشکلات فرهنگی وجود ندارد
نشرهاجر/نویسنده کتاب حقیقت آرامش گفت: زنان و مادران به عنوان محور فرهنگی سازی در خانواده و جامعه باید آموزش ببینند.
دکتر زهرا شرف الدین در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی مرکز تخصصی نشر هاجر (ناشر تخصصی زن و خانواده) در مورد موضوع کتابخوانی و مطالعه تصریح کرد: در خصوص وضع نامطلوب مطالعه در میان جوانان و نخبگان در جامعه اولا حضور افسار گسیخته جوانان در فضای مجازی و بمباران اطلاعات متنوع و سطحی و پرجاذبه و دسترسی آسان به نیازهای علمی و پژوهشی و همجنین اعتیاد به بازی های پرهیجان و جذاب رایانه ای واقعا دیگر انگیزه و فرصتی برای مطالعه کتاب باقی نمی‌گذارد.
نویسنده کتاب حقیقت آرامش افزود: از طرفی دیگر اساسا عزم و اراده قوی از طرف مسئولان در کتابخوانی و رفع مشکلات فرهنگی و در خصوص رشد و ارتقای مسائل فرهنگی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: کتاب خوانی نیز یکی از موارد مهم فرهنگی است به همین دلیل برنامه ها موقتی و جزیره‌ای است و بودجه ای برای اجرای آن وجود ندارد.
شرف الدین بیان کرد: به نظر می رسد ابتدا باید به صورت جدی و پیگیر یک نهضت نخبگانی و پژوهشی در جهت فرهنگ سازی و تدوین شیوه های منتاسب و جذاب به به وجود آید و و مسئولان اجرایی نیز تمام عده و عده را به کار بگیرند و از نیروهای دغدغه مند و متعهد فرهنگی استفاده کنند و بودجه لازم را اختصاص دهند.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همه باید با هم و به موازات یکدیگر در جهت امور فرهنگی و اجرایی کار کنند همچنین در جریان اول باید زنان و مادران به عنوان محور فرهنگی سازی در خانواده و جامعه آموزش ببینند متاسفانه جامع و مسئولان هنوز جایگاه خطیر و تاثیر گذار زمان و فرماندهی پنهان زنان در فرهنگ سازی را به خوبی و به حق و شایستگی درک نکرده اند.
نویسنده کتاب حقیقت آرامش عنوان کرد: بخش مهمی از این آسیب های اجتماعی که امروز با آن مواجه هستیم و در جامعه دیده می شود به دلیل غفلت آموزش زنان در خانواده است و همین غفلت فضا را برای تاثیرپذیری از فرهنگ بیگانه کاملا آماده کرده است.
وی گفت: هزینه های هنگفت روحی و روانی و مالی که برای درمام معضلات اجتماعی به کار گرفته می‌شود تاوان عدم توجه به قابلیت ها و ظرفیت های بی‌نظیر زنان در حوزه فرهنگ سازی برای پیشگیری از آسیب هاست.
شرف الدین افزود: باید با برنامه ریزی مدون و منسجم و عملیاتی و استفاده از رسانه و تبلیغان و بهره‌مندی از شیوه های موفق در دیگر کشور باید این امر مهم انجام شود.
وی بیان کرد: تا زمانی که کتاب خوانی از دوران کودکی در خانواده فرهنگ سازی و ارزش گذاری نشود نمی توان به کتاب خوان شدن جوان ها امید ببنیدیم.
نویسنده کتاب حقیقت آرامش عنوان کرد: امروزه در شرایط سخت جنگ نرم و فروانی موضوعات جذاب در فضای مجازی نمی توان با حرف و حدیث مردم را کتاب خوان کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *