اخبار, نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مصاحبه مدیر عامل مرکز نشر هاجر در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مصاحبه مدیر عامل مرکز نشر هاجر در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

 

جناب آقای شایانفر، در ابتدا جهت معرفی بیشتر در مورد مرکز نشر هاجر توضیحاتی بفرمایید؟

مرکز نشر هاجر، وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، از سال 83 شروع به کار نموده و در طی این سالها توانسته است علاوه بر چاپ کتب درسی حوزه علمیه، در عرصه های دیگر علوم اسلامی همچون کلام، تفسیر، مهدویت، سیره اهل بیت علیهم السلام، احکام و… نیز کتاب های فاخری به چاپ برساند. که عمدتا حاصل پژوهش های اساتید و طلاب حوزه های علمیه بوده است. نزدیک به 90 عنوان آثار قرآنی و بیش از 110 عنوان کتاب چاپ شده در عرصه های نام برده، در دوسال اخیر، گویای فعالیت های این انتشارات است.

علاوه بر موارد ذکر شده، از سال 1398 این مرکز به طور تخصصی وارد عرصه پژوهشیِ بسیار مهم زن و خانواده شده و متمرکز بر این موضوع به چاپ کتاب و سفارش پژوهش و راه اندازی فراخوان کتابانو پرداخته است. و در این راستا در سالهای اخیر، کتابهایی با این موضوع در سطوح متفاوت چاپ نموده و تعدادی نیز در دست چاپ دارد. و در این حیطه صرفا به چاپ اثار اکتفا نکرده است. بلکه برای شناسایی بانوان نویسنده در ایران عزیزمان و پرورش استعدادهای انها و همچنین حمایت از بانوان اهل قلم، مرحله اول فراخوانی که با استفاده از نام بانوان «کتابانو» نامگذاری شده را به انجام رسانده و مراحل بعدی نیز در دست انجام است. مرکز نشر هاجر در تلاش است تا بتواند با استمرار این فراخوان، مرجعی برای بانوان نویسنده کشورمان باشد تا بتوانند بدون دغدغه، آثار ارزشمند خود را به چاپ رسانده و در جامعه عرضه نمایند.

آیا تاکنون کتب چاپ شده به موفقیتی در عرصه کشوری یا بین المللی دست یافته است؟ 

بله، در طول زمان فعالیت این انتشارات، با مشارکت در جشنواره های کتاب، افتخارات متعددی نیز کسب کرده است که جدیدترین آن اثر حقیقت آرامش است که در جشنواره کتاب سال حوزه شایسته تقدیر شناخته شده است. همچنین کتابهایی چون معجم اعراب صحیفه سجادیه، شعر آیینی شمس الشرف و کتاب های ارزشمند دیگری هستند که مورد توجه داوران جشنواره ها قرار گرفته اند.

در طول دو سال گذشته و شیوع کرونا بسیاری از ناشران فعالیت خود را متوقف کردند، نشر هاجر چطور؟

در ایام شیوع کرونا این انتشارات همچنان به فعالیت و رسالت خود ادامه داده و همگام با جامعه و فعالیت های جهادی و خودجوش مردم، به انعکاس این فعالیت ها در قالب کتاب اقدام نمود که حاصل ان دو کتاب خواندنی به نام ویروس تاجدار و بیست منهای یک بود.

علاوه بر ان ورود به عرصه ادبیات دفاع مقدس که با چاپ کتابهای ارزشمند این عرصه با مشارکت انتشارات وزین شهید کاظمی در سال 1399 و با چاپ 9 کتاب رقم خورده بود را ادامه داده و کتابهایی چون آستین های خالی، دو انگشت روی یک ماشه را به چاپ رسانده و کتاب زندگی نامه یکی از شهدای شاخص را نیز در دست انجام دارد.

همچنین همگام با تولیدات متنوع عرصه انتشارات، مرکز نشر هاجر نیز کتاب ارزشمند خود با موضوع مناظرات امام رضا علیه السلام با عنوان «هر چه می خواهی بپرس» را به کتاب صوتی تبدیل نموده و کتب دیگری را نیز برای تهیه کتاب صوتی در دست اجرا دارد.

در طول دو سالی که کشور با بیماری کرونا درگیر بوده و به تبع، مراجعه مردم به کتابفروشی ها کمتر شده و از طرفی زمان آزاد افراد بیشتر بود، این انتشارات با اپلیکیشن های کتابخوان وارد گفتگو شده و همزمان در چند اپلیکیشن کتابهای خود را عرضه نمود.

در مورد فروشگاه زن و خانواده مرکز نشر هاجر اطلاعاتی به مخاطبان بدهید؟

مرکز نشر هاجر علاوه بر موارد ذکر شده، بخش فروش اینترنتی خود را نیز تقویت نموده و فروشگاه را نیز تبدیل به فروشگاه تخصصی زن و خانواده نمود. بدین صورت که اثار مرتبط با موضوع زن و خانواده را جمع اوری نموده و به صورت موضوع بندی شده در فروشگاه عرضه می کنیم.

نشر هاجر مفتخر است که از بدو دریافت مجوز انتشارات، در تمامی نمایشگاه های کتاب مشارکت نموده است. امسال نیز به یاری خداوند در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با آثار جدید و کتب زن و خانواده حضوری فعال و موثر داشت.

از شما تشکر می کنیم و برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت روزافزون داریم.

 

نشاني: قم – بلوار معلم –  مجتمع ناشران – واحد114       دفتر مرکزی:02531015

پیامک 100031015     Hajarpub.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *