این کتاب با مرور تجربیات گذشته در انتخابات ایران و جهان و شیوههایی که افراد برای تأثیرگذاری بر رأیدهندگان به کار میگیرند، در پی آن است که با ارائه مهارتهایی به مخاطبان خود، آنان را به مهارتهایی برای یک انتخاب درست در آینده تجهیز کند.
کتاب برای تجهیز مخاطب به مهارتهای موردنیاز برای یک انتخاب درست، به مهمترین شیوههای تأثیرگذاری بر مخاطبان و افکار عمومی در حوزه جریانسازی افکار عمومی و اقناع ارائه شده اشاره کرده است. اثر «آش کشک خاله را درست بپز!» سعی نموده با بیان مهمترین و پرتکرارترین شیوههای تأثیرگذاری در سه لایهی شگردها یا تکنیکهای تأثیرگذاری، تاکتیکها یا سبکهای تأثیرگذاری و در نهایت، راهبردهای تأثیرگذاری بر مخاطب، با نگاهی آسیبشناسانه، محملی باشد برای سوقدهی مخاطب به سوی انتخابهای درست!
اين كتاب توسط انتشارات کانون اندیشه جوان وابسته به موسسه کانون اندیشه جوان تهران به چاپ رسيده است.