اخبار, نشر هاجر

برگزاری ۳۶ نمایشگاه کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی

مدیر بازرگانی مرکز نشر هاجر در بازدید مدیران و معاونان پژوهش مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت:
بخش “طلبه مبلغ کتاب” برای اجرای کار فرهنگی با پیوست اقتصادی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر مینایی مدیر بازرگانی گفت: بخش بازرگانی یکی از موثرترین بخش در صنعت نشر می باشد . واحد بازرگانی از ۶ بخش فروشگاه ، سایت ،واحد ترویج کتاب و کتابخوانی ،بازاریابی و فروش ، انبار ، خرید و تامین منابع درسی و غیر درسی تشکیل شده است.در قسمت فروشگاه ۳۰۰۰ عنوان کتاب از ۸۰ ناشر در دسته‌بندی‌های زن و خانواده در اسلام ،حجاب و عفاف ، روانشناسی تربیت فرزند، ادبیات و داستان، همسرداری، سبک زندگی، فقه و حقوق، خانواده، فمینیسم ،کودک و نوجوان، فضای مجازی و رسانه، تغذیه و سلامت مجهز می باشد. این کتب در سایت قرار دارد که مخاطبین  می‌توانند کتاب‌ها را درخواست داده و خدمتشان ارسال گردد .

مینایی بیان کرد:در سایت، فروشگاه اینترنتی، بخش اطلاع رسانی، اخبار پشتیبانی، فروش اینترنتی، طرح‌های فروش مناسبتی، فروش کتاب‌های درسی قرار دارد. در قسمت بازاریابی و فروش کتاب جدید که توسط مرکز نشر هاجر و ناشران چاپ و به بازار عرضه می‌گردد این کتاب را به کتابفروشی‌ها و نمایندگی‌ها معرفی نموده تا در کارهای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر بازرگانی افزود : بخش نمایشگاه استانی و بین‌المللی مثل نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه تخصصی مانند حوزه مشهد و قم و در بخش خرید و تامین مانند تامین منابع درسی حوزه علمیه خواهران سراسر کشور (نشر هاجر و دیگر ناشران) با این بخش می باشد.در بحث منابع تجهیز کتابخانه‌های حوزه علمیه خواهران، همکاران پژوهش سالانه کتاب‌های مدارس را بررسی کرده و لیستی تهیه و واحد بازرگانی ارائه می دهند و واحد بازرگانی بعد اقدامات مبذول، کتاب ها را خریداری و به مدارس ارسال می نمایند.

وی افزود: در بخش ترویج کتاب و کتابخوانی، شبکه سازی کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور انجام شده است که طلاب در این راه همراهی می نمایند. بنا بر بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که می‌فرمایند “در حوزه کتاب و کتابخوانی فعال باشید و وارد بشوید “این بخش را راه‌اندازی کردیم با عنوان” طلبه مبلغ کتاب”که بتوانیم کار فرهنگی با پیوست اقتصادی داشته باشیم، حضرت آقا می‌فرمایند” بدانم شما کتاب‌خوان می‌شوید روزی یک ساعت و نیم برایتان سخنرانی می‌کنم “همچنین در جای دیگری می‌فرمایند” چقدر خوب است شما کتاب‌های حجیم را خلاصه کنید و به صورت یک کتاب مجزا به فروش برسانید”.طرح های رهبری بابت کتاب و کتابخوانی بسیار است که چندآثار ایشان مانند منظومه های فکری رهبری درباره کتاب در بازار موجود می باشد.

مدیر بازرگانی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی در هفته کتاب در ۳۶ حوزه علمیه با ۳۰۰۰۰ جلد کتاب از ۳۵ ناشر ارزشی و انقلابی در موضوعات کودک و نوجوان، زن و خانواده ،رهبری ،شهدایی، کتاب‌های تقریظ زده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حال برگزاری است و درخواست ارسال مجدد کتب را دارند.

وی در پایان صحبت خاطرنشان کرد: آخرین پویش کتابخوانی مرکز نشر هاجر با همکاری آستان قدس و انتشارات حماسه یاران در سطح ملی با عنوان پویش شنبه آرام درباره زندگی دانشمند شهید فخری زاده در روز سالگرد شهادت ایشان برگزار شد. مرکز نشر هاجر آمادگی دارد در تجهیز و تامین منابع کار فرهنگی با پیوست اقتصادی که نمونه آن راه اندازی کتابفروشی یا محصولات عفاف و حجاب در شهراست،یاری نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *