اخبار, نشر هاجر

بازدید معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از مرکز نشر هاجر

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر،معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از مرکز نشر هاجر در هفته کتاب و کتاب خوانی بازدید کرد.

متولیان معاون پژوهش مرکز مدیریت خواهران ضمن قدردانی و تجلیل از مرکز نشر هاجر از همکاری مستمر و ارتباطات فی ما بین این دو مجموعه ابراز خرسندی کرد .

وی اظهار داشت: تعاملات گسترده با حوزه‌های استانی را آغاز کرده‌ و یک روز در ایام هفته از حوزه‌های علمیه استان قم بازدید خواهیم داشت .عرصه پژوهش، عرصه دیر بازدهی است، لایه‌های ناشناخته و حل نشدنی دارد و در حوزه‌های علمیه خواهران پژوهش امری نوظهور می‌باشد.

متولیان بیان کرد : ارتباط‌های دوسویه و برنامه‌های هم‌افزا در این دو مجموعه را باید دستورالعمل کاری قرار داد و با این تعاملات عدم شناخت‌ها و موانعی که وجود دارد را می‌توان برطرف کرد.از همکاری مبسوط و گسترده در هفته کتاب از مرکز نشر هاجر سپاسگزاریم و نشر هاجر مثل هر سال زمینه‌ همکاری‌های لازم و مبسوط را داشتند .

معاون پژوهش افزود:  به اقتضای اینکه هر ساله حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سطح ۳ و ۴ طلابی فارغ التحصیل می شوند و علاقمند به نشر و انتشار دیده‌ها و دستاوردها رو به فزونی می‌باشد برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی باید انجام گیرد .بنابر افقی که در پیش رو داریم.  پژوهش مرکز و مرکز نشر هاجر می‌تواند همزبان و همراه این افق پیش رو را راهبری و هدایت کند.

متولیان گفت : طلاب در سطح ۲ با اینکه در مقطع تحصیلی عالی می‌باشند هنوز تصمیم نگرفتند در چه زمینه‌ای در جامعه از جمله نویسندگی ،تبلیغ ،تدریس کنشگری داشته باشند . اینجا نقش مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران بسیار باید پررنگ و اثربخش باشد و افق روشنی برای طلاب سطح ۳ برنامه‌ریزی و ترسیم نماید .ولی هنوز به این سمت حرکت نکرده و با همکاری و جلسات تخصصی با مرکز نشر هاجر بتوان جامعه مخاطب را شناسایی و در هر سطح و گرایشی مخاطب را تغذیه کرد و به این اهداف دست یافت .

وی بیان داشت : بنابر شناختی که مرکز نشر هاجر از جامعه مخاطب و میدان عرضه و تقاضا دارد ، میتوان برای سال ۱۴۰۳ راهبری داشته و به اهداف ۵ ساله مرکز مدیریت خواهران دست یافت و بنابراین امر کتب آموزشی و مناسب جهت تربیت مربیان دینی فراهم کرده تا علوم دینی را در جامعه مخاطب گسترش دهد و از طلاب فارع التحصیل به عنوان مبلغ و مربی در مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها بهره برد .

متولیان در آخر افزود : در مسائل فنی و تخصصی می‌توان از فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران در کنار مرکز نشر هاجر استفاده کرد و نیازمند آن هستیم که دوره‌های مقدماتی و تکمیلی در سال ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان استعدادهای برتر برگزار نماییم تا در دوره‌ها افرادی مدیر و سردبیر و نویسنده تربیت کرد .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *