اخبار, نشر هاجر

تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در مرکز نشر هاجر

دبیر کارگروه بخش کودک و نوجوان مرکز نشر هاجر در بازدید مدیران و معاونین پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت : کودکان آینده سازان کشور هستند و باید با فرهنگ آداب و رسوم ،تاریخ، مهارت‌ها  اسلامی ایرانی آشنا شوند .

به گزارش روابط عمومی دبیر کارگروه بخش کودک و نوجوان مرکز نشر هاجر ایمان طلب گفت: با توجه به بحث تکنولوژی جدید و تغییر و تحولات سریع جوامع ،کار پژوهشی رصد با موضوع کودک و نوجوان در بازار انجام گرفت. لزوم رصد بازار در داستان کودک و نوجوان اشراف به موضوعات و قالب‌هایی که وجود دارد و نیازمند کار در این زمینه می باشد ، در داستان کودک و نوجوان ازدیاد تنوع موضوع باعث زیاد شدن تنوع قالب می شود.

وی افزود: از مرکز نشر هاجر کمال تشکر را داریم که اهمیت کار برای کودک و نوجوان را درک کرده و خصوصاً زمانی که تنوع و مسائلی وجود دارد که کودکان ما به سمت دیگر کشیده می‌شوند. غالبا بخش کودک و نوجوان با آثار ترجمه است و دریچه‌ای به فرهنگ‌های دیگر می باشد و با فرهنگ اسلامی ایرانی تضاد دارد .

دبیر کارگروه بخش کودک و نوجوان بیان کرد: ضرورت کارگروه ادبیات کودک و نوجوان اعم از آموزش و فرهنگسازی با توجه به اینکه کودکان آینده سازان هستند و این فضا و تریبون در اختیار آن ها قرار بگیرد احتیاج است که فرهنگ آداب و رسوم تاریخ مهارت‌ها آشنا بشوند.

وی خاطر نشان کرد :کارگروه کودک و نوجوان کار عملیاتی را بعد از اتمام کار پژوهش آغاز کرد و نویسندگان ، تصویرگرها را شناسایی کرده و کارگروه هنری و کارگروه ارزیابی تشکیل داد و در این زمینه از نویسندگان و پژوهشگران عرصه ادبیات کودک و نوجوان استفاده شد .

ایمان طلب افزود : مساله کودک و نوجوان ذیل مساله اصلی مرکز نشر هاجر یعنی رویکرد خانواده و در فضای کودکانه است.در پژوهش ها در آینده دختران ایرانی با بحران هویت که من کی هستم،چرا باید یکسری مسائل را رعایت کنم، در این فضا چه آینده ای دارم و چه آینده هویتی دارم ، داستان ها راجمع و ارزیابی می کنیم .

وی درپایان بیان کرد: داستان برای کودک و نوجوان از اهمیت زیادی برخوردار است و خواهران طلبه باید اهمیت این موضوع را درک نمایند.نوشتن برای کودک و نوجوان مشکل و تخصصی است و با دیدن دوره، تلاش و ممارست و خواندن بسیار می توان طلاب را به سمت نوشتن و به سمت کارهای هنری(صفحه آرایی، تصویرگری) سوق داد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *