اخبار, نشر هاجر

منعقد شدن تفاهم نامه بین ۱۰ مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانی و مرکز نشر هاجر

کارشناس محتوایی مرکز نشر هاجر در بازدید مدیران و معاونین پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت : نویسندگی کار هر کسی نیست نویسنده واقعی کسی است که دغدغه ندارد مخاطب خود را افزایش دهد و دغدغمند آن است که مطلبی بنویسد تا نیاز جامعه را برطرف ساخته و مخاطب بهره کافی را ببرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر صالحه ملبوبی کارشناس محتوایی مرکز نشر هاجر گفت: قَيِّدُوا العِلمَ بالكِتابِ . پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله و صلم ) می فرمایند : علم را، با نوشتن در بند بکشید. نوشتن مقصد نیست بلکه مسیر است هیچ وقت نمی‌توانیم نوشتن را تجربه کنیم بلکه می‌توانیم گام برداریم. چه بنویسیم ؟چطور بنویسیم؟ چگونه بنویسیم؟ تمرین داشتن در راه نویسندگی کار بسیار ارزشمندی است .

وی افزود : بنابر سخن پیامبر اکرم (صلى الله عليه و آله و صلم ) طلاب و پژوهشگرها همه پژوهشگر هستند، مطالب را جمع آوری می‌کنند تا یک کتاب بشود اما نویسندگی کار هر کسی نیست . نویسنده واقعی کسی است که دغدغه ندارد مخاطب خود را افزایش دهد و دغدغه مند آن است که مطلبی بنویسد تا نیاز جامعه را برطرف ساخته و مخاطب بهره کافی را ببرد و از اصول و قواعد پیروی کند. نویسندگی برای کسانی سخت است که یاد گرفته‌اند اطلاعات را جمع آوری کنند و آموزش لازم را ندیدند تا چینش منطقی عبارات را کنار هم بچینند ولی آثار نویسندگان نوقلم ارزشمند است که تحت نظارت اساتید نوشته و دوره کارورزی را آموزش می بینند چون طلاب بعضاً نوقلم هستند و راهنمایی می شوند تا چه مسیری را طی نمایند .

کارشناس محتوایی خاطرنشان کرد: جانسون دو قدرت جذاب یک نویسنده را این گونه بیان کرده است که موارد جدید و چیزهایی که نویسنده نمی‌شناسند را با آن آشنا کنیم و اموری که می‌شناسند را راهنمایی کنیم  و آنهایی که بلد نیستند را یادشان بدهیم .نشر هاجر برای طلاب مستعد و توانمند در عرصه نویسندگی برنامه ریزی کرده است. این برنامه ریزی ها در قالب محتوایی وبینارهای علمی پژوهشی اعم از آداب نقد کتاب ، تبدیل پایان نامه به کتاب ، آداب کتاب نویسی و مواردی که به کار نویسندگی و کتاب مرتبط  می شود را در دستور کار قرار داده است . آثار متقاضی چاپ در قالب کتاب ،پایان نامه، رمان،داستان،کتابچه در رشته‌های مختلف کلام ،تفسیر، فقه ،حقوق زن و خانواده و ادبیات داستانی کودک و نوجوان ازاولویت مرکز نشر هاجر می باشد .

وی افزود : طی تعاملات انجام شده، برای استان هایی که با مرکز نشر هاجر تفاهم نامه امضاء کردند با معرفی و ارسال رزومه اساتید ارزیابشان باعث کم شدن پروسه زمانی گردیده و اساتید مورداعتماد مرکز نشر هاجر توسط شورای علمی نشر انتخاب و به معاونین معرفی و معاونین ارزیابی را از طریق این اساتید پیگیری می کنند و فایل اثر به آثاری که امتیاز لازم را می آورند به بخش محتوایی ارسال کرده و به شورای علمی نشر و در انتها به مرحله آماده سازی یعنی اصلاحات توسط مولف ویراستاری صفحه‌بندی ،مجوز ، طراحی جلد ،تاییدیه مولف چاپ و صحافی ارسال می شود.

ملبوبی گفت : آثار طلاب معمولا سطح ۳ و ۴ می‌باشد و چون آثارعلمی تر و معتبرتر شود و به دانشگاه‌ها و نهادهای دیگر معرفی گردد ، جلسه نقد با اساتید خبره برگزار شده و ثبت می‌شود و کار نهایی به مرحله آماده سازی می رود.

کارشناس محتوایی افزود : در حال حاضر بین مرکز نشر هاجر و ۱۰ استان تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و نیز این مرکز  به طلاب ، اساتید در زمینه های نویسندگی و فرآیند چاپ آثار و شیوه های حمایتی مشاوره می دهد .

ملبوبی در پایان خاطرنشان کرد در برنامه‌های آتی واحد محتوایی آثار خواهران بین الملل که به زبانهای دیگر تسلط دارند را دریافت و ارزیابی خواهد کرد و نیز طلابی که در بخش ارزیابی ،ترجمه ، طرح روی جلد ، صفحه آرایی ،ویراستاری توانمند و مستعد هستند می توانند با مرکز نشر هاجر ارتباط برقرار کنند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *