اخبار, وبلاگ

نگاهی به اقدامات مرکز نشر هاجر در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

مرکز نشر هاجر، ناشر تخصصی زن و خانواده همانند سال­های گذشته در نمایشگاه بین المللی کتاب، حضوری فعال و پویا داشت. در این رابطه آقای شایانفر، مدیر عامل نشر هاجر بیان کرد: با توجه به این­که نشر هاجر به سمت و سوی تخصصی شدن در عرصه زن و خانواده قدم برداشته است، اقداماتی در نمایشگاه بین المللی به صورت اختصاصی انجام گرفته است. که اهم آن به شرح ذیل است:

  • معرفی طرح کتابانو به بازدیدکنندگان؛ این طرح مبتنی بر شناسایی کتاب­ها و نویسندگان زن با نگاه ویژه به بانوان طلبه و آثار زن و خانواده، شناسایی ناشرین فعال در حوزه زن و خانواده و تشکیل انجمن نویسندگان می­باشد.
  • معرفی نشر هاجر از شیوه و طرق مختلف از جمله رایزنی با رادیو معارف و مستقر شدن آن در غرفه، حضور در برنامه زنده شبکه افق جهت معرفی مرکز نشر هاجر و فعالیت‌های این انتشارات، مصاحبه مدیرعامل و عوامل غرفه با شبکه‌های دو، سه ، خبر سیما و رادیو قرآن و فرهنگ و گفتگو، تعبیه کتاب‌ها و تازه­های نشر هاجر در دکور برنامه‌های زنده شبکه‌های مختلف سیما صورت گرفت.
  • مدیریت روزانه غرفه با حضور خواهران طلبه جهت معرفی آثار و پاسخگویی به مراجعین
  • آثار تألیفی خواهران طلبه به صورت اختصاصی در غرفه مرکز نشر هاجر عرضه و معرفی شد.
  • برگزاری مسابقه کتابخوانی از طریق شبکه رادیو معارف با محوریت کتاب­های کرامت زن که روزانه به 3 نفر از شرکت کنندگان هر یک به مبلغ یک میلیون ریال اهدا شد.
  • رایزنی و برگزاری جلسات با برخی مسئولین، اساتید و محققین حوزه­های علمیه؛ در این راستا نقاط ضعف و قوت آثار و همچنین پیشنهاد‌هایی از سوی آن‌ها مطرح ­گردید.
  • فیلم تبلیغاتی با برگزاری نشست زن و خانواده با حضور بانوان طلبه و دانشجو در محل غرفه تهیه شد.

آقای شایانفر هم چنین افزود جهت تحقق طرح مدرسه محوری با همکاری معاونت محترم پژوهش مرکز مقرر نمودیم پس از نظرسنجی از مدارس علمیه و تهیه فهرست از سوی کارشناسان معاونت پژوهش برای 56 مدرسه علمیه با اولویت مناطق محروم کتاب تهیه گردد.

آقای شایانفر به حضور افراد و شخصیت­های مهم و رجال سیاسی که از غرفه نشر هاجر دیدن کردند نیز اشاره نمود از جمله بازدیدکنندگان فرزند مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلپایگانی: رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله اعرافی: مدیر حوزه‌های علمیه، سردار جعفری: مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیة‌الله الاعظم، حجت‌الاسلام رضا مختاری: نویسنده، محقق و مدیر عامل موسسه کتاب‌شناسی شیعه، تیمسار امیر فولادی: رئیس سازمان حفظ آثار ارتش جمهوری اسلامی، سردار حسین دهقان: مشاور رهبر انقلاب در حوزه صنایع دفاعی نیروهای مسلح، جناب آقای حسینی کاشانی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، جناب آقای آشنا: قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب، جناب آقای میرسلیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نام برد.

  • گفتگو و تعامل با ناشرین داخلی و خارجی برای تبادل و فروش آثار صورت گرفت که از جمله ناشرین داخلی می­توان به نشر انقلاب اسلامی، شمس الشموس، شهید کاظمی، مصابیح الهدی، دارالعلم، بوستان کتاب، سوره مهر، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ستاره‌ها، فاتحان و صهبا، همکاری با مرکز نابینایان رودکی که بزرگترین مرکز تولید کننده منابع مطالعاتی به خط بریل در کشور و ناشرین خارجی به جمعیه الاسلامیه لبنان اشاره نمود.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *