اخبار

مصاحبه با نویسنده کتاب خانه امن

نویسنده کتاب «خانه امن»؛
کتاب و کتاب‌خوانی را از دوران کودکی نهادینه کنیم/با شناخت آسیب‌ها می توان جوانان را به سمت و سوی مساجد کشید
به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی گفتگوئی با خانم زهرا درجزینی انجام داده ایم که با هم مرور می کنیم.
این نویسنده موفق در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی مرکز نشر هاجر پیرامون اهمیت کتاب خوانی اظهار داشت: مطالعه کتاب دارای آثار و برکات زیادی است و جایگاه ویزه ای در ایجاد فرهنگ و سبک زندگی اسلامی دارد.
این طلبه سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان تهران بیان کرد: با توجه به فرمایشات رهبری ایشان همواره تاکید دارند که سبک زندگی مان انس با کتاب باشد و روش تربیتی فرزندان براساس کتاب اتفاق بیفتد، بزرگان دین نیز شفارشاتی دارند که در لحظه های زندگی همواره کتاب را مطالعه کنیم و همان ده دقیقه ها را با ارزش بدانیم.
وی تصریح کرد:رهبری فرمودند بنده کتاب های چند جلدی را در بسیاری از این ده دقیقه های انتظار خوانده ام و توصیه دارند کتاب را همراه داشته باشیم و کتاب را در همین ده دقیقه ها بخوانیم.
این نویسنده جوان حوزه علمیه خواهرا ن عنوان کرد: ما باید به تأسی از ایشان سعی در مطالعه کتاب داشته باشیم، همچنین برای شیوه تربیتی و تبلیغ برای فرزندانی که به وسیله ما پرورش می یابند باید به کتاب روی بیاوریم.
وی خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب اینترتنتی خوب است اما کتاب فیزیکی گویا برکات دیگری دارد هر چند هزینه هایی که برای کتاب است باید کاهش یابد و افراد برای کتاب خوانی هزینه کمتری بدهند.
درجزینی گفت: یکی از دلایل مهم در کاهش مطالعه، فضای مجازی است این فضا افراد را عادت داده به سمت دیدن تصاویر، عکس نوشته و کلیپ روی آوردند و به پیام در کوتاه ترین زمان برسند.
وی افزود: اگر مردم کمتر به سمت کتاب بروند این تکنولوژی و سبک زندگی غربی مشکلات زیادی را ایجاد می کند، عوامل دیگری که موجب شده جوان ها کمتر به سمت کتاب بروند راحت طلبی است، والدین باید خودشان ابتدا به کتاب روی بیاورند تا نسلی کتابخوان تربیت شود.
این نویسنده موفق و برتر اظهار داشت: 70 درصد از شخصیت کودک در 7 سال اول شکل می گیرد و فرزندان باید از همان ابتدا کتاب را بخوانند و از کودکی با کتاب انس بگیرند تا کتاب خوانی برایش لذات بخش شود.
وی خاطرنشان کرد: آموزش در کودکی اهمیت زیادی دارد و هر چیزی را باید از کودکی آموخت و فرهنگ سازی از ابتدا خیلی مهم است و باید از ابتدا در بچه ها ایجاد شود، مربیان و معلمین در همان دوران ابتدایی به کتاب خوانی توجه کنند از این رو کتاب و کتاب‌خوانی را از دوران کودکی نهادینه کنیم.
درجزینی در مورد میزان مطالعه خود عنوان کرد: به دلیل درس و کارهای تربیتی مطالعه به آن شکل وسیع و متمرکز نداریم و جانبی است اما در موضوعات مختلف و درس فقه و اصول و کتاب های تربیتی را می خوانم.
این نویسنده و طلبه حوزه علمیه خواهران بیان کرد: کتاب خانه امن خدا که آن را به نگارش درآوردم موضوع آسیب شناسی امور مساجد است که در واقع پایان نامه سطح 2 بوده و آن را به صورت کتاب پیگیری کردیم.
وی اظهار داشت: موضوع کتاب این است که با شناخت آسیب‌ها می توان جوانان را به سمت و سوی مساجد کشید، در این کتاب تلاش کردیم برخی چالش هایی که جوانان را از مساجد فراری می دهد بشناسیم و حتی زمان فعلی را با زمان زمان حضرت رسول (ص)مقایسه کردم که کارکرد مساجد چه بوده و چه ایراداتی پیدا کرده و چه آسیبی دیده است.
درجزینی عنوان کرد: در حال حاضر باید دید مساجد چه کارکردهایی دارند و آسیب های کنونی و راهکارهای چیست و عواملی که جوانان را از مساجد دور می کنند.
وی گفت: یک سری راهکارهایی در این کتاب ارائه شد که البته نشر کتاب یک مقدار طولانی شد اما کتاب محتوا آماده ویراستاری بود، در این کتاب ابعاد اقتصادی و سیاسی و علمی و پژوهشی احداث مساجد بررسی شده است.
این نویسنده خاطرنشان کرد: اینکه چه آسیب هایی در حوزه ورود جوانان به خانه امن خدا به عنوان مساجد وجود دارد و موانع ذکر الله است، همچنین یا عواملی که جوانان را از مساجد دور می کتد یک سری راهکار داده شد تا جوانان جذب مساجد شوند زمان برای نوشتن کتاب حدود کمتر از چند ماه شد.
وی گفت: این کتاب در واقع پایان نامه سطح سه است و امیدواریم بتوانیم این کتاب تخصصی در مورد اصول فقه را انجام بدهیم در مجموع اما جز کتاب ها و رسانه های برگزیده در دست چاپ قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *