تازه های نشر زن و خانواده

پیش‌نویس طرح «جمعیت و تعالی خانواده» تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

پیش‌نویس طرح «جمعیت و تعالی خانواده» تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حداکثر تا یک ماه آینده پیش نویس طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون نهایی می‌شود.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس تاکنون جلسات متعددی را با حضور مسئولان نهادها، سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی که در حوزه خانواده تلاش‌های ارزشمندی داشته‌اند، برگزار کرده است تا آنان برنامه‌ها و تجارب خودشان را در این زمینه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسات نقطه نظرات، طرح‌ها و پیشنهادات مسئولان دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: همچنین کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس دهم به تصویب رسید که ما آن را به عنوان محور و دستور کار خود قرار دادیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استفاده از تجارب ارزشمند نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌هایی که در حوزه جمعیت و تعالی خانواده فعالیت کرده‌اند و همچنین با استفاده از ظرفیت کمیسیون فرهنگی، در حال بررسی مفاد طرح جامع تعالی و جمعیت خانواده هستیم.

منتظری با اشاره به اینکه اشکالاتی در مواد این طرح وجود داشت که در حال برطرف کردن آن و همچنین بررسی تبصره‌ها و مواد الحاقی به آن هستیم، گفت: قرار بر این است که حداکثر تا یک ماه آینده پیش نویس طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را نهایی کنیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسات فوق العاده‌ای برای بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در حال برگزاری است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این طرح را تصویب و تبدیل به قانون کنیم.

وی گفت: در هفته جاری قرار است از مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌هایی چون آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی جهت حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت به عمل بیاید چرا که این دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی نقش عمده‌ای دارند.

منتظری اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه آن است که این دستگاه‌ها پیشنهادات خود را درباره طرح جمعیت و تعالی خانواده ارائه کنند چرا که ما معتقدیم اگر دستگاه‌های ذیربط در جریان مفاد این طرح نباشند و ما در کمیسیون فرهنگی به تنهایی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، با یکسری موانع مواجه می‌شویم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *