اخبار

تأمین کتاب های مورد نیاز مناطق محروم توسط مرکز نشر هاجر

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر، نشستی با موضوع تامین کتاب های مناطق محروم به جهت پوشش نیات واقف مرحوم فرجاد با حضور احمد شایانفر، مدیر عامل مرکز نشر هاجر و محمدر ضا فرجاد؛ متولی موقوفه مرحوم فرجاد در دفتر مرکز نشر هاجر برگزار شد.
در این نشست مقرر شد که نشر هاجر به تهیه کتابخانه های حوزه های علمیه و کتاب های درسی طلاب مناطق محروم با حداکثر تخفیف اقدام کند.
با توجه به عقد قرارداد اجاره میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی با متولی موقوفه فرجاد، قرار شد که این اجاره بها در جهت هزینه تامین کتابهای مورد نیاز به مرکز نشر هاجر پرداخت شد و همچنین پرداخت این هزینه به مرکز نشر هاجر به منزله اجاره بها به متولی موقوفه فرجاد است.
همچنین در این جلسه مقرر شد که مرکز نشر هاجر به فراخوان مدارس علمیه حوزه علمیه خواهران برای اعلام نیازمندی های و تأمین کتاب های کتابخانه حوزه های علمیه خواهران و طلاب مناطق محروم اقدام کنند که مبلغ دویست تا سیصد میلیون تومان در سال برای این کار پیش بینی شده است.
گفتنی است؛ در این جلسه حجت الاسلام حسامی، حجت الاسلام انجم شعاع و آقایان فرجاد، احمد شأیانفر، سروریی و حلاج زاده حضور داشتند.
مختصری از زندگینامه واقف:
حاج عباسعلی فرجاد واقف در سال 1399 در شهر اراک متولد شد و تا کلاس نهم متوسطه قدیم مشغول به تحصیل بوده اند.
در آن سال به علت فوت مرحوم پدر خود، به ناچار به جهت هزینه های تحصیل و زندگی خود و مادر مجبور به فعالیت های اقتصادی در کنار کسب علم شد.
جوانی وی با زعامت و مرجعیت حضرت امام خمینی و حماسه 15 خرداد سال 1342 باعث جذب نامبرده در فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و اسلامی و علاوه شدن بر مشغله های دیگر ایشان گردید.
وی در سال 1340 به ناچار به تهران عزیمت کرد و ادامه فعالیت خود را در آنجا پایه گذاری کرد و منشاً خدمات اسلامی، سیاسی و اقتصادی مناسبی شد.
از جمله نیات واقف تهیه کتابهای مذهبی و روشنگر برای هدایت جوان و پخش کتابهای ارشادگر برای ارشاد مردم است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *