اخبار, نشر هاجر, نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

داستان زندگی یک زن ایرانی‌ در قالب «قصه مهتاب»، برای پنجمین بار چاپ شد

کتاب «قصّه مهتاب»، معرّف مقاومت و سرسختی یک بانوی ایرانی است و به مخاطب می‌آموزد که چگونه یک زن می‌تواند در کوران سختی‌های زندگی، هم به مبارزات سیاسی‌اش بپردازد و هم فرزندانی را تربیت نماید که باعث افتخار ایران شوند.

 

شایان فر مدیرعامل مرکز نشر هاجر در گفت و گو با روابط عمومی انتشارات، با اعلام خبر چاپ پنجم کتاب «قصه مهتاب»، این کتاب را اثری جدید در حوزه ادبیات دفاع مقدّس و انقلاب اسلامی دانست و گفت: کتاب «قصه مهتاب» به‌ قلم حجت‌الاسلام استاد سید ولی هاشمی، یکی از نویسندگان صاحب‌قلم کشورمان است که در حوزه ادبیات دفاع مقدّس و انقلاب اسلامی، شاگرد پرورش داده و تلاش نموده تا با آثارش، بخشی از تاریخ پُر افتخارمان را به یادگار بگذارد.
وی افزود: موضوع کتاب «قصّه مهتاب» که توسط ناشر تخصصی زن و خانواده به چاپ رسیده است، تاریخ شفاهی یا خاطرات سیده خدیجه مستعدی عربانی، یک بانوی مبارز مسلمان است، که هم در دوران انقلاب و هم در سال‌های دفاع مقدّس فداکاری‌های بسیاری داشته است.
مدیر عامل مرکز نشر هاجر با بیان اینکه نویسنده کتاب، اثر خود را به‌ سبک خاطره – داستان نوشته است، گفت: مؤلّف با سبک داستانی خود در کتاب، توانسته مخاطب را، علاوه بر اینکه از قضایای تاریخی مبارزات یک زن مسلمان ایرانی مطلع می‌کند، روایت کتاب را نیز برایش جذّاب کند؛ به گونه‌ای که شخص، با دنبال کردن داستان زندگی این بانو، از تاریخ کشور نیز مطلع می‌گردد.
وی با اعلام خبر انتشار پنجمین نوبت از این کتاب ارزشمند، «قصه مهتاب» را معرّف مقاومت و سرسختی یک بانوی ایرانی ارزیابی کرد و افزود: برای مخاطب بسیار جذاب و جالب است که یک بانو، چگونه توانسته است در کوران سختی‌های زندگی، هم به مبارزات سیاسی‌اش بپردازد و هم فرزندانی را تربیت کند که بعدها انسان‌های مؤثری در جامعه شوند.
این فعال حوزه کتاب و کتابخوانی، ضمن توصیه مطالعه این کتاب به جوانان و بانوان این سرزمین، اظهار کرد: باید این کتاب را بخوانید تا متوجه شوید که زنان قهرمان ایران زمین همچون خدیجه مستعدی عربانی، تا چه ‌اندازه مقاومت کردند و چه از خود گذشتگی‌ها و جان‌نثاری‌هایی انجام دادند، تا این انقلاب به پیروزی برسد.
وی قهرمان این کتاب را داری عزّت نفس و عدم توقّع و سهم‌خواهی از انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: وی با پیروزی انقلاب اسلامی حاضر شد با فقر دست و پنجه نرم کند؛ اما هیچ چشم‌داشتی به انقلاب نداشته باشد و حتی فرزندان عزیزتر از جانش را نیز برای آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، هدیه کرد.
شایان‌فر ادامه داد: این بانوی الگو، در حقیقت، مادر ۳ شهید بزرگوار است که وقتی ۲ فرزندش همزمان در جبهه بودند، همسرش نیز به جبهه رفت و مجروح شیمیایی شد؛ اما او دارایی خود را فروخت و در اختیار جنگ قرار داد تا اسلام و انقلاب اسلامی بماند.
وی با بیان اینکه خانم خدیجه مستعدی عربانی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به مبارزات خود ادامه داد، افزود: وی ۳ بار به جبهه رفت و ستاد پشتیبانی جنگ را راه انداخت و علیرغم آنکه منافقان، خانه او را به آتش کشیدند؛ اما خود را به آتش زد تا امانت مردم برای کمک به جبهه، از بین نرود.
گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای خرید این کتاب که انعکاس بخشی از زحمات این بانوی مکرمه است، به نشانی سایت مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده https://hajarpub.ir/ مراجعه و یا با حضور در شهر مقدس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، واحد ۱۱۴ و نیز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شبستان اصلی، غرفه مرکز نشر هاجر، این کتاب ارزشمند را تهیه نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *