اخبار, نشر هاجر, نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

آیین رونمایی از تازه‌های نشر ‌هاجر برگزار شد

مراسم رونمایی از تازه‌های نشر ‌هاجر، ناشر تخصصی کتب زن و خانواده، در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر ، مراسم رونمایی از تازه‌های نشر ‌هاجر، ناشر تخصصی کتب زن و خانواده، در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این آیین، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر ضرورت حمایت از آثار حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: نشر‌ هاجر یکی از ناشران موفق در این حوزه است.
به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، یکی از مرجعیت‌ها کتب حوزه بانوان است‌ و چه خوب که خود بانوان در این حوزه فعال باشند. شاید نسل امروز انس کمی با کتاب داشته باشد که نویسندگان زن می‌توانند در رفع این مسئله اقدام کنند.

وی به ضرورت ارتقای سهم تولید کتاب در حوزه دغدغه‌های بانوان تصریح کرد: هر فعالیتی در این عرصه لازم است حمایت شود.
یکی از نویسندگان نشر ‌هاجر نیز در این آیین تصریح کرد: نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر مباحث توسط خود بانوان بررسی شود، می‌توانند ملموس‌تر پرداخته و نتایج بهتری به دنبال دارد.
زهرا فیروزآبادی‌ معتقد است سن خاصی را برای تغییر شرایط بانوان بیان می‌کنند؛ اما تشخیص موضوع و تطبیق شرایط برای بانوان مهم است.
وی تاکید کرد: در صورتی که آموزش‌های صحیح در این خصوص داده شود، بسیاری از دغدغه‌های بانوان رفع می‌شود.

به گفته نویسنده کتاب «بلوغ دوم»، علاوه بر نظرات فقهای شیعی، نظرات چهار فقیه سنی نیز در این کتاب آمده و ملاک‌های صفت، موقعیت جغرافیایی و قالب زنان در این کتاب مطرح شده است.
فیروزآبادی تاکید کرد: لازم است فقها نیز از نظرات پزشکان مطلع شده و در اعلام نظرات خود لحاظ کنند. ملاک‌های اهل سنت هم بیشتر تاییدکننده نظرات پزشکان بود و صرفا سن را ملاک تغییر حالت بانوان نمی‌دانستند.
وی با تاکید به اینکه تعداد روایت‌ها در این حوزه با وجود اینکه به نیمی از جمعیت می‌پردازد، متجاوز از پنج مورد نیست، گفت: مباحثی که در این کتاب ارائه شده، بیشتر مورد استفاده طلاب و دانشجویان فقه است.
گفتنی است کتاب‌های «زن در قرآن»، «بلوغ دوم»، «دیپلماسی قلوب»، «طعم تلخ مداد»، «شرح صدر انبیا»، «لشکر نامرئی» و «شما هم شهرساز باش» که به همت نشر‌ هاجر منتشر شده است، در این آیین رونمایی شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *