اخبار, نشر هاجر

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با مرکز نشر هاجر

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران :خدای متعال به نویسندگان در مقابل هر حرفی که نویسنده می‌نویسد خدای متعال شهری را در بهشت به او عنایت می‌کند بیش از ۷ برابر دنیاست و ارزش کتاب و کتابدار و نشر کتاب بی‌ حساب است.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر مراسم تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده در تاریخ 14 بهمن ماه منعقد شد .حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان روایت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) که می‌فرمایند اكتُبُوا العِلمَ قبلَ ذَهابِ العُلَماءِ، و إنّما ذَهابُ العِلمِ بِمَوتِ العُلَماءِ گفت: روایات متنوعی درباره کتاب نظیر نون والقلم و مایسطرون که قلم کتاب را ایجاد می‌کند و اینقدر کتاب ارزشمند است که خدای متعال به ایجاد کننده کتاب قسم یاد می‌کند وجود دارد.

وی بیان کرد:در روایات تعابیر عجیبی نسبت به کتابت و حفظ نشر معارف که به واسطه کتاب صورت می‌گیرد تعبیرات بلندی شده است.خواهران کتابدار مسئولیت بسیار سنگینی نظیرحفظ و نشر کتاب بر عهده دارند، برادران در مرکز نشر هاجر در واقع به دستورات پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) لبیک گفته اند و این مسئولیت سنگین را در این مرکز انجام می دهند. اکتبوا العلم قبل ذهاب العلمآء وانما ذهاب العلم بموت العلمآء، صیغه امر دال بر وجوب است اگر قرینه‌ای بر خلافش پیدا شود، واجب است علم را به نگارش در بیاورد و بنویسد قبل ذهاب العلماء قبل از اینکه علما از دنیا برود. اگر عالمی در زندگی خود تولید علم بکند وظیفه انتشارات است که آن را منتشر کند و اگر آن علم انتشار پیدا نکند و عالم رحلت کند علم آن عالم از بین خواهد رفت. نقش مرکز هاجر و کتابداران این است که گنجینه ارزشمند علما را حفظ نمایند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام اظهار کرد:امام صادق (علیه السلام) به مفضل فرمودند: اکتب وبث علمک فی اخوانک، هر علمی که تولید شد را از نظر علمی منتشر نمایید.فان مت فاورث کتبک بنیک وقتی فردی از دنیا رفت کتاب و نوشته‌های خود را به عنوان میراث به فرزندان خود منتقل نماید زیرا بهترین ارث کتاب و نوشته هاست که می تواند در مقابل مسائل دنیایی ارزشمند باشد. فانه یاتی علی الناس زمان هرج لا یانسون فیه الا بکتبهم، دلیل این اصرار بر آن است زمانی پر آشوب و پرفتنه که حق و باطل مخلوط می‌شوند و تشخیص حق از باطل مشکل خواهد بود و مردم نمی‌توانند آرامش پیدا کنند مگر به کتاب‌ها آن چیزی که انسان را از تحییر بیرون می‌آورد و از فتنه نجات می‌دهد و راهنمایی می‌کند بین شرط حق و باطل مسیر حق را تشخیص بدهد و از باطل نجات پیدا کند همین کتاب و نوشته است.
وی ضمن تبریک به نویسندگان کتاب بابت انتشار کتابشان و تشکر از مدیران و اساتید بابت به فعلیت رساندن نویسندگان گفت: طلاب ارزش کار خود را بدانند و با بیان روایت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) که می فرمایند:المؤمن اذا مات وترک ورقة واحدة علیها علم تکون تلک الورقة یوم القیامة سترا فیما بینه وبین النار، مومنی از دنیا برود و میراثی از خودش حتی یک برگه نوشته از خودش باقی بگذارد را به کتابت درآورده است و طلابی که یک یا چندین کتاب نوشته‌اند ارزش کارخویش را بدانند زیرا اوراق مختلف علم را نوشته‌اند و انتشار داده‌اند و یک برگه از آن کتاب که علمی را منتشر کرده است بین آنها و آتش جهنم حجاب خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان افزود:خدای متعال به نویسندگان در مقابل هر حرفی که نویسنده می‌نویسد خدای متعال شهری را در بهشت به او عنایت می‌کند بیش از ۷ برابر دنیاست و ارزش کتاب و کتابدار و نشر کتاب بی‌ حساب است. هدف تشکیل حوزه‌ها و تلاش استاد و مدیر و مرکز مدیریت و شورای سیاست گذاری و همه مجموعه برای تربیت طلبه‌ای است که مطلب علمی بیاموزد و آن مطلب را انتشار دهد، اساتید و طلاب هم در عرصه علم و هم در عرصه تبلیغ لسانی و زبانی و هم در عرصه کتاب و کتابت فعالیت دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *