کتاب رویکرد فرهنگی-تربیتی در یادگیری (پیش نویس راهنمای تربیت اسلامی برای معلمان) به قلم منوچهر فضلی خانی و از سوی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
بر اساس این گزارش، «معرفی طراحی آموزشی مبتنی بر رویکرد فرهنگی-تربیتی (اسلامی)»، «اهداف و الزامات» و «نمونه های طراحی آموزشی دروس: مبتنی بر رویکرد فرهنگی-تربیتی» از فصل های این کتاب است.
در چکیده این کتاب آمده است:
تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم ترین اقدام برای رسیدن به نظام تعلیم و تربیتی است که تحقق بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی می باشد؛ ولی این سند سیاست ها، رویکردها و راهکارها را مطرح کرده است و لازم است برنامه های عملیاتی مشخص برای استقرار آن طراحی شود. طرح رویکرد اسلامی در یادگیری و آموزش یکی از برنامه های اساسی و مهم در جهت اجرایی نمودن سند به حساب می آید. در این نوشتار سعی شده است ضمن بیان مبانی نظری مسئله، مدلی برای اجرای عملی تقدیم گردد.
نویسنده این کتاب منوچهر فضلی خانی می باشد و توسط انتشارات پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی به چاپ رسیده است.