اخبار, نشر هاجر

پویش همه جا با کتاب در گیلان

پویش «همه جا با کتاب» با هدف عمومی‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان در گیلان اجرایی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر،کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان درباره اجرای این پویش گفت: پویش ملی «همه جا با کتاب» از فعالیت‌های کتاب محور کانون بوده که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرا درآمد.

مریم حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجری پویش ملی همه جا با کتاب بوده و برنامه‌ریزی و دعوت برگزاری ویژه برنامه‌های آن در گیلان از سوی مراکز کانون پرورش فکری استان در فضاهای عمومی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های کتاب محور پویش ملی همه جا با کتاب در فضاهای عمومی اعم از پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و مترو خواهد بود.

حسینی افزود: برگزاری شب‌های کتابخوانی، شب‌نشینی با کتاب، عصرانه کتاب، اردوی کتاب گردی همراه با خانواده، برگزاری نشست‌های کتابخوانی خانواده پدر و دختری و پدر و پسری در مکان‌های عمومی، فعالیت‌های اردویی شامل حضور گروهی در کتابفروشی و نمایشگاه کتاب از برنامه‌های پیشنهادی در اجرای این پویش است.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه پویش همه جا با کتاب در مراکز کانون در شهرستان‌های استان آغاز شده اظهار کرد: کانون پرورش فکری شهرستان لاهیجان تاکنون صبحانه با کتاب را برگزار کرده‌است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری تاکید بر گلستان خوانی است اضافه کرد: گلستان خوانی می‌تواند در محافل عمومی به صورت گروهی اجرا شود.

۳۲ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان فعال است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *