اخبار, زن و خانواده

بانوان در عصر کنونی همانند دوران دفاع مقدس در برابر جنگ نرم نقش مهمی برعهده دارند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بانوان در عصر کنونی همانند دوران دفاع مقدس در برابر جنگ نرم نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر، زهرا ابراهیمی روز پنجشنبه در دیدار اعضای کمیته بانوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سیستان و بلوچستان با مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: حماسه دفاع مقدس مرهون غیور مردان و شیرزنانی است که رزمندگان دلیر و شجاع را در دامن خود پرورش دادند و مردان میدان مبارزه را پشتیبانی کردند و نشان دادند که طبق فرموده امام راحل از دامن زن مرد به معراج می رود.

وی افزود: هویت ملت ایران با فرهنگ دفاع مقدس گره خورده و هویت دفاع مقدس مرهون خانواده ایرانی اسلامی است و زن عنصر تعیین کننده این هویت است و نقش مادران، دختران، خواهران و همسران شهدا در دفاع مقدس یک گنجینه پر افتخار و ذخیره گفتمانی است که می بایست برای تبیین آن بسیار بهره جست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امری است که با وجود نام های حماسه آفرینان زن ایرانی تکمیل می شود و در شرایط کنونی جامعه، نیازمند کاوش در چگونگی خلق آن حماسه های ایثار از سوی شیرزنان زینبی این سرزمین هستیم.

وی بر نقش زنان در دفاع از ارزش ها و مقاومت در برابر جنگ نرم تاکید کرد و افزود: ناظر به نقش تربیتی بانوان در شرایط کنونی و اثرگذاری آن بر کل ارکان جامعه، واقف بودن و آگاهی و آموزش نحوه بیان و اغناسازی نسل جوان و نوجوان مهمترین رسالت است .

ابراهیمی از برگزاری برنامه های متعدد کمیته بانوان گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و افزود: ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برای نسل جوان با حضور در مدارس متوسطه زاهدان، برپایی نشست ادبی سربر دامان ماه با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری همایش های مختلف ورزشی ، فرهنگی و تببینی را از مهمترین برنامه ها کمیته بانوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان عنوان کرد که اقدامات آن در تمام ایام سال انجام خواهد شد .

وی اظهار کرد: بانوان ایثارگر پایه‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش مستحکم ساختند پس باید آنها را به نسل جوان کشورمان معرفی کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به این که نقش زنان، مادران و خواهران در دفاع مقدس بی بدیل بود، گفت: همانند این حماسه را امروز در جبهه مقاومت می‌بینیم که چگونه مردان و زنان دوشادوش یکدیگر مقتدرانه در برابر استکبار جهانی ایستاده اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر در پایان این نشست مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان به نمایندگی از جامعه بانوان با اهدای پرچم های دوخته شده با هنرفاخر سوزن دوزی و خامه دوزی بانوان هنرمند بلوچ و سیستانی به نشانه وحدت و بیانیه خطاب به جبهه مقاومت از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قدردانی و تجلیل کرد.

همچنین هدایایی به پنج نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی با موضوع ایثار و شهادت در پایان این نشست اهدا شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *