اخبار

مصاحبه با نویسندگان کتاب دو انگشت روی یک ماشه

کتاب «دو انگشت روی یک ماشه»؛
اثری کاملا متفاوت از حماسه و دلاوریهای دوران دفاع مقدس از سوی نشرهاجر منتشر شد
نشر هاجر/ کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» اثری کاملا متفاوت از حماسه و دلاوریهای دوران دفاع مقدس به روایت سیروس شهبازی و نگارش حسین و حسن شیردل از سوی نشرهاجر منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز نشرهاجر(ناشرتخصصی زن و خانواده)، کتاب « دو انگشت روی یک ماشه »، اثری ارزشمند و ماندگار به قلم حسین و حسن شیردل است که نقل های کاملاً متفاوت، مهیج، مفرحّ را به روایت سیروس شهبازی نگاریده و هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار داده است.
این کتاب خواندنی یکی از مجموعه آثار حماسی مرکز نشر هاجر می باشد که در 14 فصل و 476 صفحه رویدادهای بکر و نابی را از حماسه و رشادت های سربازان دوران دفاع مقدس از زبان سیروس شهبازی بیان می کند.
حسین شیردل نویسنده این کتاب در گفت وگویی اظهارکرد: این کتاب حکایت روزگار نوجوانی و جوانی ، کودکی بازیگوش و جسور بنام سیروس شهبازی است که در یک خانواده ترک زبان متولد شد و در همان دوران کودکی به شهر بابل مهاجرت کردند و در عالم کودکی با سید احمد از دوستان خود به عشق اسلحه خود را به جبهه رساندند.
این نویسنده و شاعر معاصر کشورمان افزود: روحیه شاد و شیطنت های ساده سیروس در دوران حضورش در جبهه و حتی در بیمارستان ونگاه متفاوت او در آن فضا و دلبریهایی ست که فقط یک مرد جنگی می تواند با اراده و صبوری، با آن شرایط دست و پنچه نرم کرده و آن اتاق سفید و ساکت را که لبریز سختگیری هاست به محل امن، شاد و دنجی برای حل کردن مشکلات روحی و روانی و جسمی دوستان، مجروحان و هم پیاله های خود تبدیل کند.
این نویسنده خاطرات دفاع مقدس ادامه داد: این اعتقاد و باور را داریم ما دو برادر به فضل الهی کتاب‌های گفت وگو با رزمندگان دفاع مقدس را در بلند‌ترین قله افتخار جهانی به ثبت خواهیم رساند.
گزیده کتاب؛
«… قرار شد آقای خامنه ای اول نماز بخواند با 72نفر و بعد سخنرانی کند. از فرصت استفاده کردیم من و سید احمد، با همان ترکیب نظامی از جا برخاستیم و رفتیم سمت اقای خامنه ای، من این طرف و سید احمد آن طرفش ایستاد، چون محافظی نداشت خودمان ایستادیم کنارش، اجازه نمی دادیم کسی نزدیک بشود.بعداً متوجه شدیم به خاطر کم سن و سالی چیزی به ما نگفتند!
آقای خامنه ای آمد جلو و دستی به سر من و سید احمد کشید، کلی خبرنگار هم آنجا بودند که این صحنه را عکس برداری کردند. بعد راه افتاد سمت وضوخانه، ما هم در دو طرفش راه افتادیم. باز هم عکس می گرفتند. نور فلاش ها فضا را شلوغ کرده بود…»
«… چکیده ی حرف های آن روز آقای خامنه ای درباره ی شهادت عده ی زیادی از رزمندگان در سوسنگرد بود، می گفت: اگر شما بروید و نتوانید خوب مقاومت کنید یعنی همه ی آن خون ها به هدر رفته . آن ها می آیند دوباره سوسنگرد را می گیرند و ما باید باز هم شهید بدهیم. شما باید آنجا مقاومت و جانفشانی کنید که خون شهدای ما پایمال نشود….»
علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب ارزشمند به فروشگاه مرکزی مرکز نشرهاجر واقع در قم – خیابان معلم- مجتمع ناشران – طبقه اول واحد 114 مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02531015 تماس گیرند.
انتهای پیام /

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *