اخبار, زن و خانواده

«زنم که هم‌نفس نور و قدر و یاسینم»/ترجمه این‌شعرها به فلسطین برسد

محفل شعرخوانی ندای هبه با محوریت مادران مقاومت و حضور بانوان شاعر حوزه شعر مقاومت در خبرگزاری مهر برگزار شد.

محفل شعر ندای هبه با محوریت مادران مقاومت عصر یکشنبه ۱۴ مرداد در سالن اجتماعات خبرگزاری مهر برگزار شد. این‌مراسم با حضور بانوان شاعر مقاومت همراه بود که به خواندن اشعاری با موضوع مقاومت، شهادت و فلسطین و غزه و شهادت اسماعیل هنیه پرداختند.

در ابتدای جلسه و پس از پخش قرآن و سرود ملی، کلیپ‌هایی از شعرخوانی یک‌کودک فلسطینی درباره شهدای خانواده‌اش که بسیاری از آن‌ها کودک بودند پخش شد.

سپس سمانه خلف زاده مجری برنامه از فاطمه نانی‌زاد دعوت کرد اشعار خود را بخواند. شعری که نانی‌زاد خواند به این‌ترتیب بود:

آنها که پیام صلح و موشک دارند

یک روز به نام روز کودک دارند

دیدند که دختران غزه هر روز

تشییع جنازه عروسک دارند

و در رباعی دیگری، به مهمان شهید، اسماعیل هنیه اشاره کرد:

داغ تو میان سینه‌ها مهمان است

مهمان ما را عزیزتر از جان است

ای ذبح عظیم قدس ای اسماعیل،

خون خواهی تو وظیفه ایران است!

سپس سارا طالبی مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی سخنرانی خود را با سوره والعصر آغاز کرد و در ابتدا از هبه کمال ابو ندا بانوی ادیب شهید اهل غزه نام برد که نام این مجلس به ایشان اشاره دارد.

وی گفت: برای بانوانی که امروز در نهضت تبیین اسلام ناب پیشروی حرکت تبلیغی هستند، هم زمان شد با داغی که از مساله غزه دیدیم؛ به نحوی که همه شاهدش هستیم. و تلاش کردیم روحمان را وسعت بدیم و اون حس مادری که برای بچه‌هایمان داریم را سعی کنیم توسعه بدهیم. ما دائم این دغدغه را داشتیم که چه کنیم، که در برابر این حماسه عظیم به نحوی مسئولیت خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم. خب، همه ما به نحوی برای اسماعیل‌ها و ابراهیم‌های این روزها دلتنگیم، این منجر شد تا کنار هم جمع بشویم و آن ندای و ما رایت الا جمیلا را امروز با همدیگر مجدد مرور بکنیم.

این‌شاعر در ادامه افزود: قرآن می‌فرماید وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسقَیناهُم ماءً غَدَقًا (اگر آنها استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان می‌کنیم) ما باید تمرین کنیم، شاید نوشیدن این آب گوارا طهارت دیگری می‌خواهد. در این زمانه که خدای متعال ما را مکرر آزمایش می‌کند، و آزمون‌های سختی هم دارد از ما می‌گیرد؛ ما در عین حال که از جهات مختلف حس سنگینی غم را داریم، لمس می‌کنیم، زمانه‌ای که این سختی‌ها را داریم می‌بینیم، روایت می‌فرماید وقتی سختی‌ها به اوج می‌رسد، فرج فرا می‌رسد. شاید فلسفه این همه فشاری که داریم تحمل می‌کنیم، این است که آخرالزمان، زمانه‌ای هست که اوج حق و اوج باطل در برابر هم قرار می‌گیرند. می‌بینیم که این اتفاقات به ظاهر تلخ، منجر به این شده که یک بیداری شکل بگیرد و همه به ذات اسرائیل و ذات آمریکا پی بردند. قطعاً وظیفه سنگین ما روایت کردن این حماسه عظیم است. این حرکت نه در یک نقطه جغرافیایی به نام غزه، بلکه در همه نقاط جهان شکل گرفته و همه کفر و همه باطل را با هم در برابر ما قرارداده است.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در سازمان تبلیغات موظف هستیم در امر بانوان، آن هویت متعالی و آن هویت انقلابی را گفتمان سازی کنیم. به نظر میاد زن امروز غزه یک نمونه عالی و متدین از همان مفهومی است که رهبر انقلاب از آن به عنوان الگوی سوم یاد می‌کنند؛ و قطعاً ما نیازمند این هستیم که عزیزان هنرمند مثل شما، کمک کنید تا این گفتمان را دقیق بفهمیم. در عین حال مفتخریم که انقلاب اسلامی به لطف خدا پشتیبان این حرکت بزرگ است. همه دیدیم چند روز پیش نتانیاهو در مجلس آمریکا گفت: هر کشوری ما را بزند در حقیقت ایران دارد می‌زند. یمن بزند یعنی ایران زده، لبنان بزند یعنی ایران زده، عراق بزند یعنی ایران زده. دشمن در حقیقت این نقطه استراتژیک و جایگاه محوری ایران این را فهمیده است. امیدواریم که ما به عنوان وامداران حرکت تدینی که حضرت امام فرمود: قرآن امروز انسان ساز است و زنان هم انسان ساز. ان‌شاالله بتوانیم عظمت حماسه را نشان بدهیم، اینکه دختران توی دانشگاه‌های آمریکا الان متوجه عظمت ماجرا شدند، با وجود هزینه‌های سنگینی که می‌دهند مقاومت دارند می‌کنند و امروز پیگیری حق می‌کنند در این قضیه و کوتاه نمیایند. چرا که یک حرکت بیداری جهانی ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم به کمک شما این بیداری جهانی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *