اخبار, زن و خانواده

مرکز رصد زنان و خانواده به نام شهید جمهور افتتاح شد

مراسم افتتاح مرکز رصد زنان و خانواده به نام شهید جمهور با حضور دکتر خزعلی؛ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، زهرا پزشکیان؛ دختر رئیس جمهور، فرهمند پور رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، و رئیس فراکسیون زنان مجلس در دفتر معاونت در روز سه‌شنبه ٩ مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر ،دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، بر ضرورت عدالت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در شغل منعطف در برنامه هفتم بحث برابری مطرح نیست و بحث عدالت مطرح شده است.

وی افزود: همچنین در قانون کار، وضعیت باید به گونه‌ای باشد که به بانوان و خانواده آنان صدمه‌ای وارد نشود.

دکتر خزعلی، بحث آمار را برای برنامه‌ریزی صحیح و ارائه آمار درست به مجامع بین‌المللی ضروری دانست و گفت: اینکه رتبه ما را ۱۴۳ عنوان می‌کنند این است که اطلاعات ما درست منتقل نشده و آمار مرکز رصد زنان و خانواده برای ارائه بین‌المللی نیز مورد استفاده خواهد بود.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های این دوره معاونت، رصد دستگاه‌ها برای اعمال قانون و نظارت بر اجرای برنامه‌های تصویب شده ستاد ملی زن و خانواده است که در رصدی که هر ۶ ماه یک‌بار انجام شد، باید گفت مواردی که در این دولت تصویب شده به خوبی اجرا می‌شود.

دکتر خزعلی افزود: امیدواریم همه قوانین مجلس شورای اسلامی و قوانین مرتبط با ازدواج قابلیت اجرا داشته باشد.

وی هماهنگی معاونت با سایر دستگاه‌های اجرایی را از تأکیدات رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: هماهنگی معاونت با دستگاه‌های اجرایی در این دولت به خوبی انجام شد.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: برخی از قوانینی که شرایط بهتری برای اجرا داشت سعی کردیم در سال‌های گذشته اجرایی کنیم، مانند تجرد دهه شصتی ها در روستا، مسئله دادن مسکن به خانوارهای پرجمعیت بود که از خانواده‌های ۴ قلوها شروع کردیم و کم کم ۷۰ هزار قطعه زمین به ۴ فرزندی‌ها داده شد.

دکتر خزعلی گفت: بحث نشاط دختران، صندوق ضمانت رصد چالش‌های ذهنی دختران را داشتیم. که در حال اجرایی شدن است. زنان تأثیرگذار را در ۸ گروه شناسایی کردیم که حدود ۴۰ هزار زن ثبت نام کردند.

وی گفت: در بحث بازماندگان از تحصیل با رصد آمار متوجه بازماندگان از تحصیل دختر و پسر و در مجموع بازماندگی پسران بیشتر است که باید برای آن چاره اندیشی شود، ما می‌خواهیم خانواده متعادلی داشته باشیم.

دکتر خزعلی افزود: ما در شاخص‌های بین‌المللی حرف داریم، برابر دیدن زن و مرد ظلم به زن است، چون باید مثل مرد در زندگی و محیط اجتماعی حاضر باشد، در شاخص گذاری و برنامه جنسیتی باید نگاه ادلانه و در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و شرایط لحاظ شود برای زنان خانه دار باید باکس خاصی باز کنیم تا کار آنها به عنوان شغل شناخته شود خصوصا در مجامع بین‌المللی.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مسئله مهم ما ۲۲ میلیون خانم داریم که داوطلبانه خواستند خانه دار باشند و در جی دی پی کشور نقش دارند بنابراین باید کار آنها محترم شمرده شود.

دکتر خزعلی افزود: شاخص‌های خانه داری و دورکاری را باید ایجاد کنیم، شاخص‌هایی که مرتبط با این است که خانم‌ها بتوانند بهتر کار کنند و مهد کودک در کنار محل کارشان باشد.

وی افزود: در بحث سلامت و تحصیلات  شرایط خوبی داریم در بحث اقتصاد و سیاست لازم است ارزش‌گذاری های خودمان را داشته باشیم. سالهای پس از انقلاب در میان کشورهای اسلامی وضعیت پیشرو داشتیم و باید این نقش را حفظ کنیم، الان هم لازم است در برخی موارد تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *