اخبار, نشر هاجر

پول خاکستری چاپ شد

نویسنده کتاب پول خاکستری گفت: با نشر و شناساندن زیبایی‌های اسلام می‌توان پیوند جوانان را با اسلام و معارف دینی ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر ، زینب برزوزاده نویسنده کتاب پول خاکستری اظهار کرد: علاقه به رشته فقه و اصول زمینه انتخاب موضوع پایان‌نامه سطح۲ در حوزه فقهی شد و در انتها کتابی با عنوان پول خاکستری توسط مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه لازم است دانشجویان و طلاب جوان موضوعاتی را انتخاب نمایند که بروز و متناسب با مسائل جامعه باشد و مسئله‌ای دینی یا اجتماعی را حل کند. گفت: این قشر اثرگذار جامعه باید سعی کنند تا با قلم خود، فاصله جامعه با دانشگاه و حوزه علمیه را به بهترین شکل کاهش دهند.

این نویسنده کشورمان به دیگر نویسندگان توصیه‌ای کرد و گفت: باید سعی کنیم برای مطالبی که می نویسیم، تحقیق کامل و عمیق انجام دهیم و وقت کافی را مصرف نمائیم.

زینب برزوزاده به معرفی کتاب خود پرداخت و افزود: موضوع تخصصی کتاب پول خاکستری، فقه و اصول است و مخاطب آن در حقیقت عموم مردم هستند؛ زیرا بنده معتقدم که به وسیله نشر و شناساندن زیبایی‌های اسلام، می‌توان پیوند جوانان را با اسلام و معارف دینی ایجاد کرد؛ چرا که بسیاری از مردم، درک درستی از دین اسلام ندارند.

وی ادامه داد: ممکن است به زبان، بارها شنیده باشند که اسلام، کامل‌ترین دین است؛ اما مصداق‌های آن را به درستی درک نکرده‌اند؛ لذا به عقیده من، بهترین روش نشر حقایق، زیبایی‌ها و خلوص دین اسلام، روش‌هایی غیرمستقیم مانند: رمان، فیلم، انیمیشن، شعر و نیز درک‌شدن آن از طریق ناخودآگاه افراد است.

نویسنده کتاب پول خاکستری، اشاره‌ای هم به منابع به کار رفته در تالیف خود و نیز بازخوردهای آن بعد از چاپ داشت و گفت: بیشتر منابع دست اول، به زبان عربی بود و ترجمه‌ای وجود نداشت، پیدا کردن ترجمه بعضی لغات خاص زمان بسیار زیادی می‌برد، این اثر به تازگی به چاپ رسیده و هنوز نقد و نظری در این زمینه وجود ندارد.

وی در پایان گفت: مهمترین نوآوری بنده در این کتاب، جمع‌آوری معانی لغوی و اصطلاحی مشاغل، احادیث موجود، نظرات مراجع امروزی و علت و فلسفه‌ی کراهت هر شغل همه به صورت یکجا است که در این کتاب آمده‌ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *