اخبار, زن و خانواده

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دولت شهید جمهور

طرح ملی کسب و کار پایدار خانواده محور، با توجه به نیازهای ویژه زنان، با همکاری زنان کارآفرین و پیشران، توانست زنان کارجوی هدف این طرح را توانمند کند.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر هاجر، زنان سرپرست خانوار در دولت شهید جمهور، تحت پوشش برنامه‌های توانمندسازی قرار گرفتند. کسب و کار زنان کارآفرین ارتقا یافت و اشتغال پایدار برای زنان کارجو تعریف شد.

همچنین از مهارت‌آموزی‌های اشتغال‌زا حمایت شد. این اتفاقات برای گروه زنان بدسرپرست، زنان خود سرپرست، دختران مجرد بالای ۴۵ سال، زنان بهبودیافته یا تحت آسیب‌های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار در طرح ملی کسب و کار خانواده‌محور محقق شد.

طرح ملی کسب و کار پایدار خانواده محور، با توجه به نیازهای ویژه زنان، با همکاری زنان کارآفرین و پیشران، توانست زنان کارجوی هدف این طرح را توانمند کند. زنان کارآفرین در این طرح از مرحله تهیه مواد اولیه تا فروش محصولات را چهار سال اشتغال زنان کارجو را حمایت می‌کنند تا پایداری این اشتغال قطعی شود. همچنین این طرح، با توجه خاص به زنان سرپرست خانوار و شرایط ویژه آنان، انعطاف لازم برای خانواده‌محور بودن اشتغال ایشان را در اولویت خود قرار داده است.

به علاوه، دولت سیزدهم برای اولین بار با کمک «صندوق ضمانت وام اشتغال زنان سرپرست خانوار» ضمانت از این گروه را برعهده گرفت.همچنین با تصویب اعتبارات ویژه سفرهای استانی حوزه زنان و خانواده، استفاده از ظرفیت‌های ویژه هر استان و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی بیشتر از این گروه زنان برای اشتغال پایدار خانواده‌محور رقم خورد.

تأمین شرایط فروش مجازی با قرارداد کسبینو و تأسیس بازارچه‌های فروش محصولات در استان‌ها از دیگر برنامه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بود که به خودکفایی بیش از ۱۲۶ هزار زن ایرانی منجر.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *