روان‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه

1602491045 2368 1

کودکان با نیازهای ویژه طیف وسیع و متنوعی از کودکان هستند که هر یک از آنها نیازمندی‌ها، توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. این گروه از کودکان درصد قابل توجهی از جمعیت دانش‌آموزی هر کشوری را به خود اختصاص می‌دهند. این دانش‌آموزان برای بالفعل کردن توانایی‌های خود به برنامه‌های آموزش ویژه و مناسب‌سازی‌شده نیاز دارند. در حال حاضر تلاش می‌شود تا حد امکان افراد با نیازهای ویژه در موقعیت‌های آموزش عادی تحصیل کنند. در کتاب روان‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه سعی شده است تا در فصول دوازده‌گانه، علاوه بر مباحث تاریخی و قانونی، به تمام گروه‌های مربوط پرداخته شود. هر فصل از یک نظم منطقی تبعیت می‌کند. به این معنا که در ابتدا به معرفی هر اختلال یا معلولیت یا شرایط ویژه پرداخته می‌شود و در ادامه به سبب‌شناسی، شیوع‌شناسی، شیوه‌های آموزش، توان‌بخشی و درمان اشاره می‌گردد و در نهایت چنانچه فناوری‌ها و مباحث نوینی برای آن گروه مطرح باشد به آن اشاره شده است.

نویسندگان این کتاب دکتر علی‌اکبر ارجمندنیا ، دکتر کیوان کاکابراییدک ، دکتر کیوان کاکابرایی ، ذ و دکتر محمد عاشوری هستند و توسط انتشارات سمت به چاپ رسیده است.

الهام حلاجیان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *