اخبار, انجمن, وبلاگ

بخش دوم مصاحبه با سرکارخانم مقدم مولف کتاب نمادین انگاری زبان قرآن

 

 

 

 

 

 

 

بخش دوم مصاحبه با سرکارخانم سلیمه مقدم مولف کتاب نمادین انگاری زبان قرآن

 

سوال: در جایگاه یک نویسنده، قطعاً دارای مشغله‌های زیادی هستید؛ چگونه بر مشکلات و مشغله­های خود فائق آمده و می­آیید؟

پاسخ: مشغله­های زندگی کم نیست و قطعاً مشکلات زیادی در مسیر تلاش­های علمی وجود دارد؛ اما معتقدم هر چیزی در سایه داشتن هدف و انگیزه، تلاش، خواستن و برنامه‌ریزی قابل انجام است. به نظرم درصورتی‌که انسان خواستار پیشرفت باشد، هیچ مشکلی نمی­تواند مانع از پیشرفت او شود. استادی داشتم که فقط شب در ساعات خواب، وقت درس خواندن داشت و از همین زمان برای پیشرفت خود استفاده می­کرد و حقیقتاً استادی بزرگ و اهل علم بود.

 

سوال: برای استقبال مجامع علمی از آثار خواهران طلبه چه پیشنهادی دارید؟

پاسخ: تقویت و پشتیبانی از جشنواره بانوی کرامت و علامه حلی می­تواند مؤثر باشد تا به این وسیله اثرات طلاب در مجامع علمی مطرح گردند.

 

سوال: به نظر شما، در حوزه نشر کتب، جای خالی چه موضوعاتی به چشم می­خورد؟

پاسخ: در همه زمینه­ها کتاب و تحقیق کافی داریم. فقط بیان دغدغه‌ها در قالب داستان و بیان آن‌ها با جذابیت‌های خاص، خالی از لطف نخواهد بود و زمینه کار دارد.

همچنین خواهران طلبه اگر در حوزه ترجمه و نقد آثار وارد شوند و موردحمایت نشر هاجر واقع گردند؛ می­توانند موفقیت­های زیادی کسب کنند.

 

سوال: پس نشر هاجر وظیفه خطیری بر دوش دارد، این‌طور نیست؟

پاسخ: به نظر من نشر هاجر در صورتی که دقت و حساسیت بیشتری در انتخاب عناوین و موضوعات طلاب خواهر برای نشر، داشته باشد؛ قطعاً اثرات خوبی خواهیم داشت. طلاب پژوهشگر و توانمندی در حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران هستند که معاونت­های استاننی می­توانند این افراد و تحقیقات آن­ها را شناسایی و در اختیار نشر هاجر قرار دهند.

 

سوال: چگونه می­توان فرهنگ کتاب‌خوانی را رواج داد؟

پاسخ: تأسیس باشگاه­های کتاب‌خوانی، با در نظر گرفتن امتیازات ویژه جهت شرکت در آن؛ همچنین برگزاری جلسات نقد کتاب در سطح شهر و تبلیغ جلسات به وسیله حوزه‌های علمیه، می­تواند در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نه‌تنها در بین طلاب خواهر بلکه در کل جامعه مؤثر واقع گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *