اخبار, وبلاگ

ارسال کتاب های پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب

ارسال کتاب برای بیش از 70 مدرسه علمیه آغاز شد.

روابط عمومی مرکز نشر هاجر به نقل از مدیر اجرایی آن مرکز، از آغاز عملیات اجرایی و ارسال کتاب برای برپایی نمایشگاه های تخصصی در بیش از هفتاد مدرسه علمیه خبر داد.

رسول رازنهان در گفتگویی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی هر ساله بعنوان یک کلان پروژه فرهنگی در مرکز نشر هاجر کلید می خورد و امسال در پنجمین سال آن هستیم.

این کلان پروژه شامل مراحل مختلف از  جمله هدفگزاری و ارسال فراخوان برای مدیریت های استانی و مدارس، دریافت درخواست مدارس، اعلام فراخوان به ناشران، دریافت منشورات، برگزینش کتاب با هماهنگی معاونت پژوهش مرکز مدیریت، دریافت، آمارگیری و ثبت کتابها در سامانه ها، برنامه ریزی و ساماندهی امکانات و کتابها، انجام هماهنگی شیوه ها و جزئیات برگزاری با مسئولان اجرایی مدارس، هماهنگی با شبکه های توزیع و ارسال از جمله باربری ها و نهایتا ارسال کتاب به نقاط هدف که تازه آغاز یک عملیات مهم است.

در ادامه وی اشاره کرده که پس از برگزاری نمایشگاه در مدارس، نیاز است که این کتابها با آگاهسازی مدارس، مجددا بارگیری و به مبداء فرستاده شود و آمار فروش و مرجوعی در سامانه ثبت شود.

از جمله نکاتی که رازنهان به آن اشاره نمود بحث گرانی نهاده های تولید کتاب و هزینه های اجرایی بود که باعث شده ناشران نتوانند به تعداد کافی کتاب چاپ نمایند لذا در زمان ارسال کتاب لازم است که چندین بار کتابهای بازگشتی از مدارس، برای مدارس دیگر در نقاط متفاوتی از کشور، دوباره آمارگیری ،بسته بندی و ارسال شوند.

رازنهان در پایان اشاره نمود برای برپایی این نمایشگاه غیر از آثار نشر هاجر، از آثار بیش از 80  ناشر استفاده شده است.

 

پنجمین-نمایشگاه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *