اخبار, وبلاگ

دیدار و گفتگوی حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در مرکز نشر هاجر

روابط عمومی مرکز نشر هاجر خبر داد:

دیدار و گفتگوی حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در مرکز نشر هاجر

 

به دعوت مرکز نشر  هاجر، روز سه شنبه 97/10/18 ، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر محترم حوزه های علمیه تهران، در آن مرکز حضور یافت و با آقای شایانفر مدیرعامل و مدیران آن مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

 

بنا به گزارش روابط عمومی، در این دیدار آقای شایانفر ضمن ابراز خوشامدگویی، به بیان اهداف و سیاستهای ابلاغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه نسبت به مرکز نشر هاجر از جمله تلاش برای تبدیل شدن به نشر تخصصی در حوزه زن و خانواده در سراسر کشور پرداخت و در این راستا توجه به ظرفیتهای مدیریت های استانی و استفاده از فرصتهای موجود در استانها را برای دستیابی به اهداف مورد اشاره ضروری خواند. وی ضمن تبریک انتصاب جناب حجت الاسلام والمسلمین کبیریان به سمت مدیریت حوزه های علمیه تهران که به تازگی صورت گرفته و آرزوی توفیق و موفقیت برای ایشان، با اشاره به جایگاه ممتاز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران بدلیل استقرار در مرکز کشور و نقش کانونی آن در تحولات ملی بویژه موضوعات فرهنگی، برای استفاده بهتر از این موقعیت ها و نتیجه گیری بیشتر مطابق چشم اندازهای تعریف شده از سوی حوزه های علمیه خواهران از رهگذر شناسایی قالب های همکاری متقابل و انجام اقدامات هم افزاینده و تکمیل کننده اعلام آمادگی کرد. حمایت از چاپ آثار خواهران طلبه استان تهران، سرمایه گذاری در چاپ پایان نامه های طلاب دانش آموخته، استفاده از ظرفیت های علمی پژوهشی حوزه های علمیه استان تهران در ارزیابی آثار نویسندگان و نیز تولید محتوای مورد نیاز جامعه، شناسایی طلاب اهل قلم و هنرمند و تشکیل انجمنی برای آنها برای تولید آثار ارزشمند  و بهره گیری از توان مشاوره کارشناسان مذهبی حوزوی در موضوعات دینی و اعتقادی در نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی که توسط مرکز نشر هاجر در استان تهران برگزار می شود، بویژه نمازجمعه تهران،  از موضوعاتی بود که شایانفر بعنوان باب های همکاری به آنها اشاره نمود. وی افزود انشاءالله در نظر داریم کتابهایی مفید و پرمخاطبی را با همکاری طلاب اهل قلم در نمایشگاه کتاب 98 تهران رونمایی و عرضه نماییم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، با تشکر از دعوت صورت گرفته و گزارش ارائه شده، اشاره نمود که هم اکنون یکی از مهمترین نقاط کانونی تهاجم فرهنگی دشمن در کشور ما، آسیب زدن به نظام خانواده و نقش محوری زن در این نظام است و این موضوع در شهرهای بزرگ از جمله تهران، بسیار مهم و حیاتی است. از این رو مدیریت حوزه های علمیه تهران بر انجام اقدامات موثر در این باره و جهت دهی فعالیت حوزه ها و مدارس بر محور تحقیق های علمی و توسعه پژوهشهای علمی خواهران طلبه و داشتن برخورد علمی با موضوعات جامعه متمرکز شده است. در این راستا پژوهشکده کوثر را در نخستین گام راه اندازی کردیم و با همکاری مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها در حال راه اندازی دومین پژوهشکده درحوزه نهج البلاغه هستیم و این روند انشاءالله ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد هم اکنون حدود 4000 پایان نامه و تحقیقات پایانی دانش آموختگان حوزوی،  در دست داریم که هیچ بهره برداری از آنها نمی شود و برای برجسته سازی و استفاده از این محتوای بسیار غنی و ارزشمند و تولید آثار تکمیلی از آنها به یاری مرکز نشر هاجر و استفاده از ظرفیتهای موجود در آن بسیار نیازمندیم و از پیشنهادهای صورت گرفته استقبال می کنیم.

در پایان این دیدار بر ادامه ارتباطات و گفتگوها، تدوین تفاهم نامه فیمابین و اجرایی شدن پیشنهادات در سریع ترین زمان تاکید گردید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *