اخبار, انجمن, وبلاگ

دریافت حدود سیصد اثر از بانوان طلبه

مدیر اداره محتوای نشرهاجر، ناشر تخصصی زن و خانواده،از دریافت نزدیک به سیصد اثر از بانوان طلبه خبر داد. همچنین به دیگر فعالیت­های این انتشارات، از جمله راه اندازی طرح کتابانو و استقبال بانوان طلبه از این طرح اشاره نمودند.

سرکار خانم سیدتقیا گفتند: نشر هاجر، تاکنون نزدیک 300  اثر از سوی اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و همچنین 11 اثر در تعامل با پژوهشگاه کوثر دریافت نموده است که از مجموع این آثار، 190 اثر توسط کارشناسان ارزیابی اجمالی گردید و مابقی آثار در روند ارزیابی قرار دارند.

در ادامه مدیر محتوا به روند اجرایی و آمار آثار راه یافته به مرحله دوم اشاره نمودند: از میان 142 اثر راه­یافته به مرحله ارزیابی تفصیلی، پس از بررسی کارشناسان با محوریت کاربردی و جدید بودن موضوع، غنای محتوا و رعایت اصول نوشتاری، 91 اثر مورد پذیرش قرار گرفتند. آثار برگزیده بعد از ارائه به کارگروه علمی نشر و جلب موافقت اعضای کارگروه ، آماده چاپ و نشر خواهند شد.

سیدتقیا خاطرنشان کرد: اعضا کارگروه علمی- پژوهشی شورای نشر آثار را با اولویت­هایی چون؛ موضوعات بدیع و نو، نگرش نو، تحلیل دقیق و موشکافانه، حل مشکلات جامعه و … بررسی نموده و در مورد آن چاپ تصمیم گیری می نمایند. تاکنون 25 اثر، برای قرار گرفتن در مسیر و فرآیند چاپ مورد پذیرش واقع شده و 22 اثر نیز در انتظار تشکیل جلسه شورای نشر هستند.

ایشان در پایان به همه اهل قلم توصیه نمودند: استعداد و توانمندی خود را باور داشته باشند چرا که یک قلم، هزاران قلم را به جریان خواهد انداخت و ارتباط خود را با نشر هاجر تقویت نمایند زیرا این انتشارات در توانمندسازی و تقویت آثار طلاب و چاپ آن و همچنین برای نهادینه سازی روحیه پژوهش محوری در حوزه­های علمیه و تقویت قلم بانوان طلبه، آماده همکاری است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *